Négy elátkozott, kísértetjárta, félelmet keltő festmény

A festmény egy fiatal, kicsit Trump-arckifejezésű fiút ábrázol, aki egy kísértetiesen élethű, lebiggyesztett szájú baba mellett áll. Mögötte, az üvegajtón túli sötétben gyerekek kezei nyúlnak utána. A műalkotás önmagában is elég félelmetes, de a tulajdonosait ért kísértések még hátborzongatóbbá teszik. Állítólag a művészeti világ több prominens alakja, aki kapcsolatba került a festménnyel, nem sokkal a megvétel után meghalt, köztük Henry Seldis művészeti kritikus és John Marley színész is.

Marley 1984-ben halt meg, és a festmény majdnem két évtizedre eltűnt, de 2000-ben megjelent az eBay-en. Az új tulajdonosok igyekeztek minél előbb túladni rajta, mert szerintük az éjszaka közepén a fiú és a festményen látható baba összeverekedtek, megrémítve a pár négyéves kislányát. A tulajdonosok azt is állították, hogy mozgásérzékelős kamerákkal rögzítették a felvételt arról, ahogy a festményen látható fiú fizikailag elhagyja a keretet és félelmében elszalad a szobában.

A tulajdonosok felhívták a figyelmet arra, hogy szívproblémások ne licitáljanak a festményre. Sokan arról számoltak be, hogy pusztán a festmény nézése is idegessé tette őket.

Bill Stoneham: The Hands Resist Him

Bill Stoneham: The Hands Resist Him

Fotó: wikipedia

Stoneham végül előállt, hogy beszéljen a festmény inspirációjáról, felfedve, hogy a fiú a képen ő maga, a háttérben lévő kezek más életeket képviselnek, a baba pedig két világ közötti vezetőjét. Stonehamet örökbe fogadták ugyanis, és a festmény ennek a folyamatnak a rossz emlékeit ábrázolja. Van egyébként egy folytatása is The Hands Invent Him címmel, amely az ajtó túloldalán lévő jelenetet ábrázolja. Inkább nem tekintenénk meg…

A gyötrődő ember

A gyakran a világ egyik legkísértetesebb festményének nevezett Gyötrődő ember története olyan, mint valami horrorfilmé. Jelenlegi tulajdonosa, Sean Robinson elmesélte, hogyan került a birtokába ez a szörnyű festmény. „A nagymamám adta nekem. Készítője ismeretlen, de tudjuk, hogy a művész saját vérét keverte a festékbe, és nem sokkal a festmény elkészülte után öngyilkos lett.” Robinson hozzátette, hogy „veszélyes” lenne eladni a festményt, mivel „nagyon furcsa dolgok történnek azokkal az emberekkel, akik ugyanabban a szobában, vagy akár csak ugyanabban a házban tartózkodnak a festménnyel”. A vérrel átitatott festék és az öngyilkosság minden bizonnyal kiváló ürügy egy kísérteties háttértörténethez, de mik is pontosan ezek az „igazán furcsa dolgok”, amelyeket Robinson említett? YouTube-csatornáján azt állította, hogy sírást és nyögdécselést hallott a házában, egy férfialak pedig egyszer üldözőbe vette őt. Állítólag film is fog készülni a kísértethistóriából.

A gyötrődő ember című festmény

A gyötrődő ember című festmény

Fotó: Facebook / The Anguished Man

Lány, akinek a szeme követ

A texasi Austinban található Driskill Hotel gazdag történelemmel rendelkezik. Működésének teljes ideje alatt elnököket, rocksztárokat és mindenféle prominens embert látott vendégül. A Driskill Hotelnek azonban van egy állandó vendége is egy kísérteties kislány képében, akit egy festmény ábrázol. A szóban forgó festmény Charles Trevor Garland Love Letters című művének modern másolata, amelyet Richard King készített. A festményen egy kislány látható, egyik kezében virágcsokorral, a másikban szerelmeslevelekkel. A történet szerint 1887-ben Temple Lea Houston amerikai szenátor négyéves lánya, Samantha tragikusan meghalt a Driskill Hotelben. A fiatal lány egy labdát kergetett, amikor megbotlott, és leesett a hotel lépcsőjén. A hotelbe látogató vendégek azt állították, hogy a lány arckifejezésének változását látták, amikor a festményt bámulják, vagy úgy érezték, a lány szemeivel követi a mozgásukat. Néhányan arról is beszámoltak, hogy rosszul érzik magukat, amikor a festményt nézik. Valójában azonban a festményen szereplő lány nem Samantha Houston.

Charles Trevor: Garland Love Letters

Charles Trevor: Garland Love Letters

Fotó: Pinterest

Az elégethetetlen festmény

Az 1950-es években Giovani Bragolin művész festménysorozatot készített, amely fiatal, könnyes szemű gyerekeket ábrázolt. Valamilyen oknál fogva ezeknek a festményeknek a tömeggyártású nyomatai hihetetlenül sikeresnek bizonyultak az egész világon – csak az Egyesült Királyságban több mint 50 000 példányt adtak el a festményekből. A The Crying Boy néven ismert mű viszont tragédiák követték. 1985-ben a The Sunban megjelent egy cikk „A síró fiú lángoló átka” címmel, amely részletezte May és Ron Hall tapasztalatait, akiknek leégett otthona Rotherhamben. A tüzet egy serpenyő okozta, amely túlmelegedett és lángra lobbant, és szinte mindent elpusztított a földszinten – kivéve a The Crying Boy lenyomatát. A család azt állította, nem a serpenyő indította el a tüzet, hanem maga a festmény. A lap szerint az egyik tűzoltó azt mondta, hogy 15 különböző lakástűz helyszínén volt, ahol minden megsemmisült, de a The Crying Boy nyomtatványa épen maradt. A The Sun hamarosan cikksorozatot közölt erről a furcsa jelenségről. Azt állították, hogy egy surrey-i otthon is leégett hat hónappal azután, hogy a tulajdonos megvásárolta a The Crying Boy egy példányát; egy norfolki pizzéria egy tűzvészben megsemmisült, a másolat bezzeg maradt, egy nő Wight szigetén pedig sikertelenül kísérelte meg elégetni a festmény egyik példányát.

Bragolinról köztudott, hogy rossz körülmények között élő gyerekeket festett, így számtalan elmélet látott napvilágot, amelyek megpróbálták megmagyarázni, hogy pontosan mi is állhat az elátkozott festmény hátterében. Néhányan azt állították, hogy a fiú meghalt egy tűzben, és lelke a festményben rekedt. Bármi is volt az igazság, a The Sun 1985 halloweenjén több száz példányt gyűjtött össze a festményből, és felgyújtotta azokat.

A The Crying Boy című sorozat egyik darabja

A The Crying Boy című sorozat egyik darabja

Fotó: wikipedia

Elolvasom a cikket