2019. április 15-én a fél világ lefagyott, amikor meghallotta a híreket a párizsi Notre-Dame kapcsán. Az épp felújítás alatt lévő székesegyház felállványozott tornya és tetőszerkezete késő délután kigyulladt. A templomépület felső részében felcsapó lángokat 400 tűzoltó próbálta megfékezni sikertelenül. A tűz következtében összeomlott a katedrális huszártornya, a tetőszerkezet kétharmada pedig megsemmisült. Három nappal az eset után a vizsgálatok kiderítették, hogy feltehetően rövidzárlat miatt lett oda a világhírű épület nagy része.
A felújítás egy ideig kérdéses volt, leginkább az anyagi források hiánya miatt, de végül nekiláttak a munkálatoknak. A jelenlegi tervek szerint 2024. december 8-án nyithat újra a Notre-Dame, és úgy tűnik, a dolgok jól alakulnak. Ennek jelképes mozzanata volt a napokban a helyére, a legmagasabb toronyra kerülő kereszt, amellyel az épület eléri a 96 méteres magasságot.
A jelképes lépés biztosítása érdekében egy 600 tonnás, 48 szintes állványzatot építettek a torony köré. A restaurálás során a tető faszerkezetét is visszaállították más részletekkel együtt.
Ha úgy nézzük, a Notre-Dame már soha nem lesz az eredeti: az alapokat még 1163-ban tették le, és már az első építési szakaszban (amely 1345-ben zárult) számos különféle építészeti hatás érte a 128 méter hosszú, legszélesebb részén 48 méteres székesegyházat. A történelem során többször felújították, de a különböző korokban bőszen pusztult is a hely: elég csak az 1789-es francia forradalomra gondolni, amikor kalapáccsal verték le a szobrok fejét. Legismertebb formáját 1845 és 1878 között nyerte el.