A nagyjából 30 kilométer per órás sebességnek megfelelő tempó úgy néz ki közel sem elég, hogy az autók és a tehergépjárművek felküzdjék magukat az emelkedőkre, ennek pedig már meg is van az eredménye.
Az új limit az autópályákban szegény Wales útjainak döntő részére érvényes. Az érvelés része, hogy „csökkentsék a balesetek számát és hogy az emberek többet menjenek gyalog vagy kerékpárral”.
Kérdés, hogy a dimbes-dombos régió országútjain tényleg sétálni vagy kerékpározni akarnak-e az emberek. Úgy tűnik, nem, mert nem szálltak ki a kocsikból, viszont dühösek, mert tehergépjárműveikkel és autóikkal nehezen tudnak felhajtani a dombokra.
Az egyik érintett helyen a buzgó hatóságok már telepítették a sebességmérő kamerákat, amelyek biztosítják, hogy a limitet megszegő sofőrök kemény pénzbüntetésben részesüljenek és kapjanak három büntetőpontot is a jogosítványukra.
„Ez így túl lassú, alacsonyabb fokozatban kell hajtani és ez több kipufogógázt okoz. Pedig ez ellen kéne fellépnünk” – dohogta Darrel Ingram helyi lakos a Telegraph című konzervatív lapnak, amelynek londoni szerkesztősége nem épp nagy barátja a mostani Llywodraeth Cymru-nek, azaz a walesi kormánynak.
Phill Bullen, egy cardiffi patikus elmondta: a sebességkorlátozás miatt késve tudják kiszállítani a gyógyszert az ágyhoz kötött betegeknek.
„Egy órát késnek a gyártók szállítmányai. Most már a 9 órára beígért gyógyszert 11 körül tudjuk csak kivinni a betegnek. Korábban napi 30 kiszállítást végeztünk, most a szám leesett.
Egyes helyi lakosok azonban örülnek a döntésnek, hiszen ahogy ők fogalmaznak: „nagyobb biztonságban” érzik magukat, amikor átmennek az úton. Mások szerint viszont a lassabb járművek dugókat okoznak és „a buszok is késnek és lassan haladnak”. A szabály visszavonását követelő petíciót eddig 466 ezren írták alá.