„Az Ön expressz küldeménye megérkezett az átrakóállomásra, de nem kézbesíthető, mert a cím nem egyértelmű vagy hiányos. Kérjük azonnal kattintson a link címére! Az információk frissítése után újra kiszállítjuk!” – rengeteg magyar ember találkozott már ilyen és ehhez hasonló üzenetekkel, SMS-ekkel.
Az esetek többségében ezeket a próbálkozásokat könnyen felismerjük csalásként, azonban az ünnepi időszakban, amikor az emberek egy jelentős része a megszokottnál jóval több csomagot küld és kap, már könnyebben válik figyelmetlenné az ember, ezt pedig a csalók is jól tudják.
Az ilyen esetekben azonban jusson eszünkbe, hogy a nagy szállítási cégek az esetek többségében telefonon veszik fel a kapcsolatot velünk, ha valami probléma lenne a csomaggal. Így a legbiztosabb módszer ezek elkerülésére, ha nem kattintunk az üzenetben található linkre, ha pedig valami kétségünk támadna, keressük fel a szállító céget valamelyik hivatalos elérhetőségén.
A jövőbeni esetek megelőzésében pedig mindenki segíthet, ha az adott adathalász telefonszámot jelenti okostelefonján.