A jelentés szerint Londonban létezik az ULEZ (ultra alacsony kibocsátású zóna)-rendszer, ahol az autósok 2000 font sterling egyszeri kifizetést kapnak, ha olyan autót selejteznek le, amely nem felel meg a környezetvédelmi követelményeknek, ellenkező esetben napi 12,50 fontot kell fizetniük.
Szeptemberben Klicsko levélben fordult Khanhoz, miután megismerkedett az ULEZ-rendszerrel, és felajánlotta, hogy az autók egy részét Ukrajnába szállítja. Azt mondta, hogy a járművekben „óriási potenciál” van, és „különféle életmentő és szállítási műveletekben” használhatók.
December 12-én London polgármestere azt válaszolta Klicskónak, hogy nem engedi ennek a javaslatnak a végrehajtását, mert nem éri el azt a jogi küszöböt, amely megköveteli, hogy az ULEZ ártalmatlanítási rendszere a londoniak számára „gazdasági, társadalmi és környezeti szempontból előnyös legyen”.
Ahogy a The Telegraph megjegyezte, a program fő szabálya négykerék-meghajtású autókra és kisteherautókra terjed ki, amelyekre a frontvonalon feltétlenül szükség lenne Ukrajnában.
Sadiq Khan döntését már korábban bírálta Susan Hall, a konzervatívok londoni főpolgármester-jelöltje és Richard Lofthouse, a Car for Ukraine önkéntes kezdeményezés tagja.