Minden idők legkomplexebb és legdrágább gyorsforgalmi fejlesztését indíthatja el 2024-ben a kormány. Lázár János a Balaton melletti Fenékpusztán a hétvégén arról beszélt, hogy újraindítaná jövőre a 76-os út kétszer két sávos autópályává történő bővítését. Azaz Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást, amely a becslése szerint 400 milliárd forintba kerülne. A miniszter szerint ez az ország egyik legnagyobb közlekedési beruházása lehet.
A lap azt írja, az M76-os első szakaszát az M7-es autópálya holládi csomópontja és Balatonszentgyörgy között 2020 októberében adták át. Ezt 2022 márciusában az M76-os út új, közel három kilométeres szakasza követett, ezzel a megyeszékhelyig tartó 55 kilométeres útvonalból eddig 8,6 kilométer készült el. Ennek kapcsán felidézték, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2022 februárjában kiírta a kivitelezői közbeszerzési eljárásokat, azonban júniusban visszavonta a beruházási stop miatt.
Az utóbbi időben viszont hozzáláttak 2022 nyarán leállított beruházások újraindításához, illetve folyamatosan zajlanak a folytatásra vonatkozó felülvizsgálatok, s mindezeknek már most számos eredménye van.
A Zalaegerszeggel kapcsolatos úthálózat fejlesztéséről egyelőre nincs hivatalos kormányhatározat, amely azóta zöld utat adott volna a fejlesztésnek, de ha valóban a korábbi felhívásban szereplő műszaki tartalommal indítják újra (ami igen valószínű), az M76-os lehet az eddigi legdrágább gyorsforgalmi Magyarországon, a 9,2 milliárd forintos fajlagos költség még az M6-os autópályán is túltenne.