AM: folytatódik a tejágazat Közösségi Marketing Alapjának működése

MH/MTI
2024. január 2. kedd. 19:07
Frissítve: 2024. január 2. 19:18

Az egészség megőrzéséhez az egészséges táplálkozáson keresztül vezet az út, ezért az Agrárminisztérium továbbra is minden eszközzel támogatja a tejfogyasztás népszerűsítését. Ennek érdekében a tárca további három évre fenntartja a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnál működő Közösségi Marketing Alapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét – közölte az Agrárminisztérium (AM) kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint az egyik legtáplálóbb élelmiszer a tej, ami nemcsak finom, de egészséges is, tele van értékes fehérjékkel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Az agrártárca éppen ezért elkötelezett a tejfogyasztás ösztönzése mellett. „Értékelve a tejszektor közösségimarketing-tevékenységének eddigi eredményeit, és támogatva a szakmaközi szervezeti ágazati önszabályozásokat, egy AM-rendelet révén további három évre fenntartjuk a marketingalapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét” – írták.

A tejágazati marketingalap célja a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermék-fogyasztásra való ösztönzése, a gyermekek, valamint a fiatalok tej- és tejtermék-fogyasztásra motiváló nevelésének támogatása. A forrásoknak köszönhetően lehetőség nyílik a segítségnyújtásra is az egészségtudatos táplálkozás kialakításában a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetésével, illetve a tejtermékek sokféleségének és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepének bemutatásával – áll a közleményben.

A marketingalapba való befizetés összegét a megjelent rendelet szabályozza. Ennek mértéke a Magyarország területén működő tejfeldolgozó, valamint nagykereskedelemmel vagy kiskereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplő tej- és tejtermék-forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevételének fél ezreléke – közölte az AM.

Elolvasom a cikket