A trianoni gyalázat eredményeképp számos településrészt elválasztottak az országcsonkítók úgy, hogy egyszerűen közöttük húzták meg a határt. Így akár az is előfordulhatott, s elő is fordult, hogy az egyik utca Magyarországé maradt, a másik pedig egyik napról a másikra egy idegen államhoz került.
Ugyanaz megtörtént az egymással szoros gazdasági és egyéb kapcsolatban lévő, szomszédos falvakkal is. A közöttük való átjárás aztán évtizedekig szinte lehetetlenné vált, de sok esetben még ma is körülményes.
Erről a sárokiak is sokat tudnának mesélni. A Mohács közelében található, határmenti község és a drávaszögi Főherceglak között mindössze másfél-két kilométer a távolság, de a két szomszédos helység lakosainak 35-40 kilométert kell autózniuk, ha kapcsolataikat ápolni akarják – mivel közéjük állt az országhatár.
Ezen a lehetetlen állapoton a település közötti új út megépítése változtathat, ami magyar részről Sárok és a határ között már esztendőkkel ezelőtt elkészült.
A lap értesülései szerint a horvátoknak jövő tavaszra lesz meg az építési engedélyük a Főherceglak-országhatár közötti szakaszra, amelyet követően részükről is elkezdődhet az építkezés. A beruházás befejezése után új közúti kapcsolat jön létre a két ország között.
Bóly és Ivándárda között értesüléseink szerint január végéig befejeződik a sztráda építése, amit a villányi csomópontig jövő márciusban forgalomba helyeznek.
A horvátok Pélmonostortól észak felé már tavaly ősszel elkezdték az autópálya építését. A beruházás 18 hónapot vesz igénybe, így 2025. márciusban várható az utolsó 5-km átadása a horvát oldalon.
Ekkor egy közös átadóval a két ország forgalomba helyezi a határmetszésponton összekapcsolódó autópályát.
Mivel ez az utolsó hiányzó szakasz a horvát A5-ösből, így az M6-os teljes kiépítésével 2025 első felére már 300 kilométer hosszú egybefüggő gyorsforgalmi kapcsolat jön létre Budapest és a bosnyák–horvát határ között.