MH/MTI
2024. január 10. szerda. 10:06
A kínai személyautó szövetség (CPCA) szerint bár Kína biztosan világelsővé vált az elektromos járművek gyártásában, az export növekedésének fő motorját tavaly a hagyományos benzinmotoros autók jelentették, amelyek iránt különösen Oroszországban nőtt a kereslet. A szervezet szerint a kínai autógyártók legalább ötször több járművet szállítottak Oroszországba tavaly, mint egy évvel korábban, amikor ez a szám 160 ezer volt.
A kínai autóexport tavaly összességében elérte az 5,25 millió darabot, ez a CPCA becslései szerint csaknem 1 millióval több, mint a külföldre szállított japán autók száma. Hivatalos adatok szerint 2023 első 11 hónapjában alig 4 millió autót exportáltak Japánból.
A kínai gyártók tavaly rekordszámú, 25,5 millió járművet értékesítettek belföldön és külföldön együttvéve.
Ugyancsak a CPCA kimutatása szerint az idén már a második egymást követő évben lassul az alternatív hajtású járművek (NEV: New Energy Vehicle) eladásának növekedése Kínában. A szervezet becslése szerint 2024-ben 22 százalékkal nő a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek értékesítése a kiskereskedelemben. Tavaly 36 százalékra zuhant az eladási növekedési üteme a 2022-es 96 százalékos bővülés után. 2022 az utolsó év volt, amikor a kormány még támogatást nyújtott elektromos járművek vásárlásához.