A tudósok is megdöbbentek azon, amit a világűrben találtak

Váratlan dologra figyeltek fel az amerikai űrhivatalnál, miközben a Fermi Gamma-űrteleszkóp 13 éves adatait elemezték. Eredetileg az atomok keletkezéséhez szükséges sugárzási jellemzőket kutatták, amikor egyszer csak a valaha észlelt legnagyobb energiájú kozmikus részecskékre bukkantak – írja a Metropol.

„Ez egy teljesen véletlenszerű felfedezés” – árulta el Alexander Kashlinsky, a NASA Goddard Űrrepülési Központjának a kutatója, aki szerint teleszkópjuk olyan gammasugarakat észlelt, amelyek nukleáris robbanáskor keletkeznek, de ezek a fénykitörések több száz milliárdszor nagyobbak, mint amekkorát bármikor is tapasztaltak, ezért leginkább az ősrobbanáshoz hasonlíthatók.

„Ez a felfedezés bepillantást engedhet a világegyetem hajnalán zajló fizikai folyamatokba, esetleg egészen addig a korszakig, amikor az univerzum még a másodperc billiomodrészénél is fiatalabb volt” – fogalmazott Fernando Atrio-Barandela, a The Astrophysical Journal Letters című szakfolyóiratban megjelent tanulmány társszerzője.

A szakértők vagy a sugárzás forrásának beazonosításával, vagy alternatív magyarázat találásával szeretnének pontot tenni a rejtély végére.