Félvente felméri Szlovákia lakosságának digitális szokásait az AMI Digital Index nevű cég. Mint a legutóbbi akciójuk nyomán kiderült, a helyiek átlagosan napi három órát töltöttek a közösségi oldalakon. A vállalkozás szerint az érintettek a felületeket elsősorban az ismerőseikkel való kapcsolattartásra és szórakozásra használták.
A pozsonyi Új Szó cikkéből kiderül, a megkérdezettek nyolcvanhárom százaléka naponta bejelentkezik a Facebookra, az Instagramra vagy a TikTokra, és 177 percet nézegeti a posztokat, a fotókat és a videókat. A Z generáció tagjai – amelyet a 15 és 26 év közötti fiatalok alkotnak – ennél jóval több időt, 220 percet töltenek el átlagosan ugyan ezeken a felületeken.
A fiatalabb korosztály elsősorban a YouTube és a TikTok, míg az idősebbek a Facebook iránt érdeklődnek.