Az amerikai Kongresszus közösségi média cégek vezetőit vonta kérdőre

MH/MTI
2024. február 1. csütörtök. 6:23

A politikus többek között utalt arra a tragikus esetre, amelyben egy 17 éves fiatal, egy dél-karolinai választott képviselő fia a közelmúltban öngyilkosságot követett el egy az Instagramon működő zsarolócsoport miatt.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy miközben a Kongresszus jogalkotási lépésekkel korlátozza a dohány- és alkoholfogyasztást, valamint szabályozza a fegyverbirtoklást, addig a közösségi médiumok törvényes védelmet élveznek a felelősségre vonás alól.

Dick Durbin demokrata szenátor, a felsőház jogi bizottságának elnöke statisztikákat idézve azzal szembesítette a cégvezetőket, hogy a fiatalok szexuális jellegű zsarolása, az úgynevezett „sextortion”, amelyben bűnözők fiatalkorúaktól fotókat és viedókat csalnak ki, az elmúlt évben ugrásszerűen megnövekedett.

A meghallgatáson republikánus és demokrata szenátorok egyaránt kérdéseket tettek fel a közösségi médiumok vezetőinek gyerekek internetes platformokon tapasztalható szexuális kizsákmányolásáról, illetve a gyermekek védelmében tett lépéseikről, ami időnként éles szóváltásokhoz vezetett.

Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója, Josh Hawley republikánus szenátor kérdésére reagálva az áldozatok hozzátartozói felé fordulva bocsánatot kért mindenért, amin a családoknak keresztül kellett menniük. Emellett beszámolt arról, hogy vállalata az elmúlt 8 évben mintegy 30 olyan eszközt és forrást bocsátott a szülők rendelkezésére, amelyek segítséget nyújtanak, hogy gyermekük közösségimédia-használatát korlátozzák.

Ugyanakkor úgy vélte, hogy a mentális egészség egy komplex kérdés, és tudományos kutatásokra hivatkozva azt állította, hogy nincs okozati összefüggés a fiatalok közösségimédia-használata és rossz mentális állapotuk között.

Elolvasom a cikket

hirlistazo.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.