Kiderült, hogy miért fontos az anyagi tényező a kapcsolatokban

A kutatók tanulmánya több mint egymillió, 1950 és 1995 között az Egyesült Államokban, Franciaországban, Kanadában és Indiában megjelent társkereső hirdetést elemzett. A cél az volt, hogy kiderítsék, mely tényezők játszottak döntő szerepet a párválasztásban a különböző kulturális kontextusokban – írta a pravda.ru.

A tanulmány eredményei azt mutatták, hogy a nyugati országokban, például az Egyesült Államokban, Franciaországban és Kanadában a személyiségjegyek voltak a legfontosabb szempontok a partnerválasztás során. Az emberek preferenciákat fejeztek ki a potenciális partner jellemével, érdeklődési körével és személyiségjegyeivel kapcsolatban.

Míg Indiában, különösen az 1970-es évek után, az anyagi helyzet vált a legfontosabb tényezővé. Jelentősen megnőtt azoknak a hirdetéseknek az aránya, amelyekben az emberek érdeklődésüket fejezték ki a potenciális partner anyagi jóléte iránt. Ez a tendencia 1995-re vált különösen hangsúlyossá, amikor az indiai egyedülállók több mint fele a pénzügyi szempontokat emelte ki a partnerkeresés során.

Az adatok elemzése megerősítette Maslow elméletét a szükségletek hierarchiájáról, amely szerint az emberek akkor fordítanak figyelmet az élet anyagi vonatkozásaira, ha alapvető szükségleteik nem teljesülnek. Ez magyarázza a különböző országokban és kulturális környezetben a párválasztás során a preferenciák hangsúlyainak változását – adta hírül az EurekAlert.

A tanulmány arra is rámutat, hogy valószínűleg hasonló tendencia figyelhető meg Oroszországban is, ahol a partnerkeresési preferenciákat befolyásolhatják az egy főre jutó kormányzati kiadások regionális különbségei. Ez rávilágít a társadalmi-kulturális kontextus fontosságára, amikor az emberek interperszonális kapcsolati preferenciáit és viselkedését vizsgáljuk.

Elolvasom a cikket