Újabb balhé a Booking.com-nál

A szállásportál letiltott olyan szálláshelyeket, amelyek nem fizették be azokat a hibásan kiállított számlákat, amelyekben annak a jutaléknak a megfizetésére kötelezik őket, amelyet a Booking.com előzetesen már levont tőlük.

A Booking kiszámlázta a már levont jutalékot és késedelmes fizetésre hivatkozva letiltotta a szállásokat, amelyek nem akartak duplán jutalékot fizetni.

A Spabook által megkapott levelezésből kitűnik, hogy a szállásadó nem hagyta figyelmen kívül a Booking jelzéseit az általa késedelmesnek tartott fizetéssel kapcsolatban, hanem tisztességel reagált, e-mailt írt és elmagyarázt a helyzetet, amelyre a Booking ügyfélszolgálata azt válaszolta, hogy továbbítják egy illetékesnek és addig nincsen további teendő. A sorra érkező automatikus üzenetekre küldött szállásadói válaszok egymást váltották, végül automata üzenetetben tájékoztatték szállásadót a szállás letiltásának tényéről.

Booking.com

Booking.com

Fotó: Spabook.net

Különösen pikáns, hogy olyan szálláshelyet is felfüggesztettek a rendszerükben, amelyiknek a Booking még mind a mai napig nem fizette ki azt a pénzt, amivel már fél éve tartozik nekik, de azért követeli azt a jutalékot, amit a még ki nem fizetett pénzből már előre levont. Érti a kedves Olvasó? Ha nem, akkor megpróbálnám egyszerűbben leírni, de igazából nehezen lehet, annyira paradox az egész helyzet.

A jelenség ezúttal is nemzetközi, a Spabook találkozott magyar és külföldi jelzésekkel is. Mindegyik esetében közös az, hogy a késedelmes fizetésre hivatkozva a Booking.com letiltotta a szálláshelyeket a rendszerében, így azok most nem kereshetők és ezen a platformon keresztül nem tudnak vendégeket fogadni.

A több lábon álló szállásadóknak kellemetlen, de másik szállásportálon keresztül még tudják tölteni a szobáikat, azonban a magyar piacon általánosan az látszik, hogy a magánszálláshelyek, amelyek nem fordítottak nagy figyelmet az értékesítési csatornáik diverzifikálására, a közvetlen értékesítésre, közösségi média kommunikációjukra és a saját weboldalukra, saját blogbejegyzések gyártására, az ő esetükben a foglalások 70-80%-a is érkezhet a Booking-on keresztül. Ezen szálláshelyek számára óriási kiesést jelent egy ilyen hibás elszámolásból adódó letiltás, formálisabban fogalmazva a szolgáltató lépése komoly érdeksérelmet okoz a szállásadó partnerek számára.

Pontos információ, becslés egyelőre nem áll rendelkezésre, hogy hány érintett lehet. Aki hasonló cipőben jár, legyen kedves írni az [email protected] címre.

Spabook részről kértünk be pénzügyi elszámolást és levelezést azoktól a szállásadóktól, akik jelezték ezt a problémát és a kapott anyagok alapján megalapozottnak találjuk a felháborodásukat. Egyértelmű, hogy a Booking.com levonta az őt megillető jutalékot és csak a maradék összeget utalta át a szállásadóknak. Ennek ellenére állított ki számlát a jutalék összegéről, amelyet duplikáltan követel.

Elolvasom a cikket