A fehér kipufogófüst megfejtésének első lépése, hogy megfigyelje, mennyi ideig tart. Ha csak rövid időre bukkan fel indítás után, és az időjárás is esős, akkor valószínűleg az autó felmelegedése következtében fellépő párolgásról van szó.
Ha azonban a kipufogóból továbbra is fehér füst jön ki, az általában annak a jele, hogy hűtőfolyadék szivárog az autó motorjába. Ez nem jó hír, mivel a hűtőfolyadék segít megállítani a motor túlmelegedését és végül a becsomagolást.
Ha pedig hűtőfolyadék szivárog, az nagyobb problémára utalhat; fontos, hogy kiderítsük, mi okozza a szivárgást, nehogy az más problémákat okozzon. Olyan ez, mint egy nagy, kényelmetlen és potenciálisan elég drága kirakósjáték.
A hűtőfolyadék szivárgása néha egy meghibásodott vagy megrepedt fejtömítés következménye lehet. A motor tetején lévő hengerfej és a blokk között található, ez az az alkatrész, amely megakadályozza a hűtőfolyadék és az olaj keveredését.
A fejtömítés túlmelegedés vagy néha hirtelen fellépő nagy nyomás miatt sérülhet meg. Ez megtöri az olaj és a hűtőfolyadék közötti tömítést, és abrakadabra – fehér füstöt kapunk.
Megrepedt hengerfej vagy blokk.
Emlékszik a motor említett másik részeire, a hengerfejre és a blokkra (a motor fő része)? Nos, ezek is fontosak a hűtőfolyadék motoron kívül tartásában. Még ha a tömítéssel nincs is probléma, a hengerfej azzal van lezárva, így ha az megrepedt, vagy bármilyen módon deformálódott, az szintén szivárgási problémákhoz vezethet.
Hasonlóképpen a fő motorblokk tartja össze a motor minden fontosabb alkatrészét, így ha ez sérül, a hűtőfolyadék valahonnan ki- és elszabadulhat.
Mindezek mellett ez az információ csak egy jelzés arra vonatkozóan, hogy mi lehet a probléma. Sokféle lehetőség van; a szivárgó hűtősapka vagy a sérült hűtőtömlők is okozhatnak problémát. A legjobb, ha hivatalos diagnózist kap egy szakembertől, hogy az autó ismét zökkenőmentesen és biztonságosan működjön.