Az esetről szóló FBI-jelentés szerint ezután a Boeing 767-es repülőgépen verekedés tört ki, amikor két légiutas-kísérő „megragadta Hudeket, hogy lefogják és megakadályozzák az ajtó kinyitására tett kísérleteit”.
A jelentés szerint Hudek képes volt lerázni a légiutas-kísérőket, és visszatért az ajtóhoz, és sikerült a kart félig hatástalanított helyzetbe fordítania.
Az egyik légiutas-kísérő azt mondta az FBI ügynöknek, hogy „a 90 fokos állásban lévő kar figyelmeztetné a pilótát, hogy az ajtó nyitási állapotban van”.
De lehetséges ez? Lehet, hogy a feldúlt utasnak valóban sikerült kinyitnia az ajtót?
Dr. David Birch, a Surrey Egyetem repülőmérnöki karának vezető oktatója szerint a repülőgépek ajtajait általában úgy tervezik, hogy a repülőgép belsejében uralkodó nagyobb nyomás miatt a helyükre záródjanak.
„Az utastér nyomása azonban általában alacsonyabb, mint a normál tengerszint feletti körülmények között, így a nyomászár csak nagyobb magasságban kezd igazán működni.”
Ha Hudeknek sikerült volna kinyitnia az ajtót, mondja Dr. Birch, akkor az aktiválta volna a felfújható csúszdákat, amelyek kinyíltak volna, de valószínűleg leszakadtak volna a több száz mérföld per órás sebességgel érkező levegő erejétől.
Ennek ellenére a dolgok nem lettek volna olyan drámaiak, mint a Vasember 3-ban, ahol az összes utast kiszívja a repülőgépbe fújt lyuk.
Ha az ajtót kinyitnák, akkor az utastérben kis mértékben csökkenne a nyomás, de a repülőgép alacsony magassága miatt ez valószínűleg még az oxigénmaszkok bevetéséhez sem lenne elég. Nagyon szeles lenne, zajos, és lassan eléggé lehűlne (bár nem hidegebbre, mint kb. 0°C).
„A pilóta látná az ajtónyitás-riasztást és a kabinnyomás-riasztást – és valószínűleg hallaná, hogy valami nagyon elromlott. „A pilóta vészhelyzetet jelentene be, és azonnal megkezdené a vészleszállást (a kabinnyomáskülönbség csökkentése érdekében).”
Dr. Birch kijelenti: „Az is légialkalmassági követelmény, hogy a légi járműnek nyitott ajtóval is biztonságosan kell tudnia repülni és leszállni, és ha az ajtó repülés közben kinyílik, akkor nem jelenthet veszélyt az utasokra vagy a légi járműre.”