MH/MTI
2024. március 6. szerda. 10:22
A férfi elmondása szerint azért perel, hogy a befolyó összegből fedezni tudja az ütközés miatt keletkezett orvosi költségeit és elmaradt bérét, valamint hogy a hadsereg ne ússza meg következmények nélkül a balesetet.
Smith elvesztette a bal karját a balesetben, és az ütközés óta légzési problémákkal küzd, ezért azóta nem tud teljes munkaidőben dolgozni.
Smith jogi képviselői a perben azzal érvelnek, hogy az éjszakai kiképzés közben leszálló Black Hawk legénysége gondatlanul parkolta le a 19,5 méteres légi járművet egy olyan ritkán használt repülőtéren, amelyet a motoros szánnal közlekedők is gyakorta használnak.
A férfi beperelte a massachusettsi Worthingtonban található repülőtér tulajdonosát is, azzal vádolva őt, hogy a hómobiloknak és a helikopter személyzetének is engedélyt adott a terület használatára.
Smith elmondása szerint a helikopter személyzete a többi között nem figyelmeztette a motoros szánnal közlekedőket a helikopterre, rövid időre felügyelet nélkül hagyta és nem is világította ki a mintegy 6 tonnás forgószárnyas repülőgépet.
A helikopter az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal által jóváhagyott repülőtéren landolt. A személyzet tagjai vallomásukban elmondták, hogy a kiképzéseket gyakran tartják hasonló helyeken.
„A mi érvelésünk a kezdetektől fogva az, hogy összeegyeztethetetlen, hogy egy helikopter egy aktív motoros szánpályán szálljon le” – mondta Smith ügyvédje, hozzátéve, hogy a pert azután indították, hogy a kormány nem válaszolt a bejelentett kártérítési igényükre.
Az amerikai kormány többször is megpróbálta megszüntetni az ügyet, azzal érvelve, hogy a szövetségi kártérítési törvény alapján nem perelhető. Az amerikai ügyészség szóvivője nem nyilatkozott az ügyben.
A springfieldi kerületi bíróság bírája várhatóan még ebben az évben dönt a perben.