MH/MTI
2024. március 6. szerda. 6:26
A 3,4 kilométeres alagút, amely a kikötői öböl alatt halad, legmélyebb pontján 45 méterrel a tengerszint alatt, csökkenti a felszíni gépjárműforgalmat és „zöldebb, tisztább” környezet teremt a Ligur-tenger partján fekvő városban – mondta a munka keddi kezdete alkalmából tartott rendezvényen Matteo Salvini közlekedési miniszter, miniszterelnök-helyettes..
Salvini jelentette be azt is, hogy megépülhet a Szicíliát az olasz szárazfölddel összekötő, 3,2 kilométer hosszúságú híd, most pedig arról beszélt, hogy a 3,4 kilométeres alagút, amely a kikötői öböl alatt halad, legmélyebb pontján 45 méterrel a tengerszint alatt, csökkenti a felszíni gépjárműforgalmat és „zöldebb, tisztább” környezet teremt a Ligur-tenger partján fekvő városban
Fotó: AFP/VALERIA FERRARO
A két közúti alagút 16-16 méteres átmérőjét tekintve ez lesz Európa „legnagyobb”, és a világ negyedik legnagyobb alagútja – mutatott rá a miniszter. Az alagútban 70 kilométeres sebességgel juthatnak el az autók a város egyik feléből a másikba.
A Renzo Piano sztárépítész tervezte vízalatti alagút tervét évtizedek óta dédelgették, az építkezés megkezdését Salvini „történelmi napnak” nevezte a város életében. Az egymilliárd euróba kerülő alagutat 2029 nyarán tervezik átadni.
Az alagút megépítésével évente egymillió óra gépjármű-menetidő spórolható meg, ami előnyösen hat a környezetre – hangsúlyozta Roberto Tomasi, az olasz autópálya-társaság (ASPI) elnöke. Azt mondta, hogy a forgalom tenger alá terelésével 10 hektárnyi új közparkot nyernek kerékpár- és gyalogosutakkal.