Néhány hónapja végigfestették sárga csíkkal az Árpád fejedelem útját és az abba belefutó Szépvölgyi utat. A kivitelezés már akkor komoly elégedetlenséget váltott ki, mert amellett, hogy az autók alá terelték a bringásokat, balesetveszélyes helyzeteket létrehozva, az új biciklisávoktól csupán néhány méterre ment el egy biztonságos külön bicikliút, de hát Karácsony Gergelyék szerint az út szélén a benzingőzben biztos jobb biciklizni… Most Karácsonyék a Szépvölgyi út és az Árpád fejedelem útját tették ,,biciklis-baráttá”, ami keretében annyi biciklis jelet fújtak fel, amennyit csak nem szégyelltek – de élő ember nem ismeri ki magát rajtuk…
Miközben azt hangoztatják, hogy nekik a kerékpárral közlekedők biztonsága a legfontosabb, a budapestiek lassan mindennap olyan új bicikliútba botlanak, amin éppen hogy veszélyesebb lett a kerékpározás. Itt is hasonló dolog történt. A bringásokat beterelték az autósávokba, közlekedési káoszt teremtve.
A budapesti kerékpározó közösség is kiakadt. Szerintük életveszélyes ez a megoldás, hogy összeterelik az autókat és a bicikliseket.
A kerékpáros szakmai szervezeteknél is betelt a pohár. Ők főként amiatt háborodtak fel, mert még a Tarlós főpolgármestersége alatt évekkel ezelőtt elnyert milliárdokat a főváros nem használta fel, vagy úgy használta fel, hogy abból semmi használható nem származott. Szerintük a most lejáró VEKOP-os projekteket a főváros ellinkeskedte, így azok jelentős részét már egyáltalán nem lehet megvalósítani, emiatt milliárdokat kell visszaadni az uniónak.
A VEKOP nyolcéves történetének tanulsága az, hogy gyorsabb, hatékonyabb, átláthatóbb folyamat és megvalósítás nélkül nagy összegből is csak kis eredmény születik. A fentiek hiányában Budapest eddigi legnagyobb kerékpáros fejlesztési forrása kihagyott lehetőség maradt – írja a Magyar Kerékpárosklub.
El kellett költeni az EU-s pénzt.
A főváros a botrányok sorozatát kiváltó projektjét uniós forrásokból finanszírozta. A meggondolatlan és sokszor veszélyes biciklis átalakításokra több mint nyolcmilliárdot fordított a főváros. Ennek közel egymilliárdos eleme volt a „Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest II., III. és XIII. kerületében” című projekt. Az uniós fejlesztést Karácsony Gergelyék a főváros és a BKK között megvalósuló konzorcium keretében használták fel botrányosan. Mint láthatjuk, a kapkodva létrehozott „fejlesztés” csak további konfliktusok forrása lesz az autósok és a biciklisek között.