Az alkoholgyártók marketingtevékenysége ugyanis egyre inkább a nőket célozza, akikre nézve nagyobb egészségügyi kockázatokat hordoz magában az alkoholfogyasztás.
A WHO szerint meggyőző tudományos bizonyítékok támasztják alá, hogy a nőket és a kisebbségi csoportokat eltérően érintik az alkoholhoz fűződő veszélyek, mint általában véve a férfiakat. Eközben az iparági szereplők egyre kifinomultabb technikákkal szabják rá marketingkampányaikat a különböző nemekre – írja a Reuters hírügynökség.
„Ennek ellenére az alkoholkereskedelem és -fogyasztás törvényi szabályozása zömében továbbra is gendervak” – hangsúlyozza a genfi székhelyű szervezet, hozzátéve, hogy a világ kormányainak a genderkérdést is figyelembe kellene venniük, amikor kidolgozzák a vonatkozó törvényi keretet.
Az alkoholipar szereplői egyre gyakrabban alkalmaznak nemi alapú megközelítést abban, ahogyan igyekeznek megszólítani a vásárlóikat. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a kormányzati szervek is tartani tudják a lépést a változó marketingstratégiákkal. A WHO rámutat, hogy a gyártók különféle eszközökkel mind jobban célozzák a nőket, kezdve a csomagolástól egészen az olyan reklámokig, amelyek például a feminizmus és a női barátság témáját dolgozzák fel. Afrikában és Indiában például édesített italokkal próbálják elnyerni a nők tetszését, amelyeket – a marketing oldaláról – a szabadság és autonómia megtestesítőiként tüntetnek fel.
A nők alacsonyabb alkoholbevitel esetén is komoly egészségügyi kockázatokkal néznek szembe. Egyes kutatások például kimutatták, hogy náluk gyorsabban kialakul alkoholfüggőség, illetve a nők többet szenvednek az alkohol okozta másodlagos veszélyektől, azaz a partnerük, családtagjaik és mások alkoholfogyasztása miatt.