Elég, ha tud fütyülni

A YouTube Music egy új funkcióval rukkolt ki: mostantól, ha rá akarunk keresni egy dalra, ami nem megy ki a fejünkből, elég, ha elénekeljük, dúdoljuk, vagy akár el is fütyülhetjük, a platform kidobja a keresett zeneszámot. De más újdonságot is tartogatnak a fejlesztők. -írta meg a blikk.hu

A GoogleWatchBlog egy új funkcióról számolt be, amelynek a YouTube Music felhasználói örülhetnek. A friss fejlesztés szerint a jövőben a felhasználók énekléssel, dúdolással és fütyüléssel is kereshetnek majd bizonyos dalokat. Ezt egy új hangfelismerő funkció teszi lehetővé, amely mesterséges intelligenciával működik. A funkció már most egyre több fiókban jelenik meg, a portál szerint pedig néhány napon belül minden felhasználó kipróbálhatja.

A technológia egyébként nem teljesen új, bár lehet, hogy sokan nem használták még, de a Google webes keresője és a klasszikus YouTube is kínálja már egy ideje ezt a lehetőséget.

Úton az új podcastfejlesztés

Nem ez az egyetlen újdonság, amit bevezetnek a YouTube Music oldalra. A portál szerint a podcastszekcióban is fejlesztések várhatóak. Feltehetőleg ezért is odáig lesznek a felhasználók, legalábbis azok, akik türelmetlenek, mivel hamarosan lehetőség lesz a podcastepizódok azon részeinek kihagyására, ahol nincs beszéd. Ha a videóban egy kicsivel hosszabb szünet van, ezt a YouTube Music képes lesz felismerni és kihagyni. Természetesen itt nem azokról a rövid szünetekről van szó, amik lehetővé teszik, hogy a beszélők átgondolják a mondanivalójukat, hanem olyan hosszabb szekvenciákról, ahol nem történik semmi. Ám – a másik újítással ellentétben – erről még nem lehet tudni, pontosan, hogyan valósul majd meg, illetve mikorra várható.

A YouTube előre akar törni

A Google minőségibbé és népszerűbbé akarja tenni a YouTube felületét — ahogy az a legújabb fejlesztésekből is látszik. A cég 2024 februárjában arról számolt be, hogy a felületnek sokkal stílusosabbnak és modernebbnek kell lennie az okostévéken. Emellett a tervek szerint új AI-funkciókkal is készülnek, amellyel a tartalomgyártók munkáját segítenék. Továbbá, hogy értékesebbé tegyék a platformot, szeretnék elérni, hogy a jövőben újgenerációs médiavállalkozókként ismerjék el a youtubereket.

Elolvasom a cikket