Az európai kontinensen működő gyártók legolcsóbb elektromos modelljei is fényévekre vannak attól, amit a kínai riválisok kínálni képesek. A nemsokára érkező, „olcsó” elektromos modellek, mint a C3 vagy éppen a VW ID2 továbbra is drágák a nagyközönségnek.
Európában jelenleg egy 26 500 dolláros (9,5 millió) induló ár olcsónak számít, de így is képtelen felvenni a harcot a BYD Seagull nevezetű járgányával, amelynek árából most engedett a gyártó öt százalékot, így a kínai piacon 9500 dolláros árcédulával kerülhet a vásárlók elé. Nem tréfa, alig 3,5 millió forintért lesz elérhető.
A kínai piacon is olcsónak tekinthető ez a jármű, amely nem is egy hitványul összerakott, zörgő, csattogó romhalmaz 100 km alatti hatótávval. A 30 kWh-ás akksi 240 km-t tud, miközben 74 lóerő dübörög alattunk. Hogy ez nem sok? Tény, de az, aki négymillió forint alatt új elektromos autót szeretne vásárolni, a 74 lóerőt is csodálatosnak fogja találni – legalábbis Kínában…