A lap szerint ez egy mérföldkőnek számító esemény. Hiszen a partner ugyan nem a francia cég lesz, hanem a francia-kínai Dongfeng közös vállalat, az orosz vásárlók külföldi autót kapnak az európai minőségi előírásoknak megfelelően. A C5 Aircross rendelkezik az összes európai tanúsítvánnyal, és a Citroën jól ismert, népszerű márka.
Érdemes megjegyezni azt is, hogy a „Kaluga-Citroën” szerepel a moszkvai Ipari és Kereskedelmi Minisztérium által ajánlott autók listáján a köztisztviselők üzleti utakra történő elsőbbségi vásárlására.
A lap megjegyzi, sok európai és amerikai márkának van közös vállalkozása Kínában, így akár más nyugati autók is visszatérhetnek az orosz piacra, lehet akár a „kínai Mercedes” a következő.
Az Automotive Technologies további modellek bevezetését tervezi. Az idei ebből a szempontból kritikus lesz, hiszen, ha a gyártás zökkenőmentes, az azt jelenti, hogy a Citroën nem tud vagy nem akar beavatkozni.
Ennek kapcsán a KP arra emlékeztet: a Stellantis konszern (amely magában foglalja a Citroënt is) korábban arra panaszkodott, hogy „elvesztette az irányítást” mind az orosz, mind a kínai vállalatok felett. Vagyis a kínai menedzsment állítólag függetlenül hozza meg döntéseit az alkatrészek szállításáról.