Ki a legszebb?

„Tükröm-tükröm, mondd meg nékem, ki a legszebb a vidéken? Szép vagy, szép vagy, de tudd meg…” Sejlik fel bennem Hófehérke mostohájának híres diskurzusa a tükörrel, ha a ráncfelvarrott 508-asra nézek. Mert valóban jól néz ki ez a pofa, de a facelift előtti még jobb volt. A nappali menetfény tigrisfogait nagy kár volt kihúzni, és tripla karmolásnyomokat tenni a helyükre. És kár volt ennyire nagy hangsúlyt adni a hűtőmaszknak is. De még így is jól néz ki a ráncfelvarrott 508-as! Főleg oldalról és hátulról, mert úgy alig látni némi változást. Onnan nézve maradt az alacsony, sportos, dögös szedán karakter – amely valójában ötajtós.

Peugeot 508 GT

Peugeot 508 GT

Fotó: SportVerda

Belül pedig még annyi változás se történt, ami pont jól is van így. Kis fazonigazítással tágasabbá tenni úgysem lehetett volna, más teendő pedig sose volt itt, hiszen a részletek mindig nagyon rendben voltak az 508-asban. A helykínálat nem. A tető alacsony, főleg hátul, a mozgástér szűkös, úgyhogy nagy termetű embereknek sajnos továbbra sem ideális választás az 508. Utoljára egy generációval régebben volt az.

Peugeot 508 GT belső

Peugeot 508 GT belső

Fotó: SportVerda

Peugeot 508 GT belső

Peugeot 508 GT belső

Fotó: SportVerda

A kormány is maradt a pici, szögletes darab, amely persze továbbra is megosztó. Akinek sikerül jól beállítania a helyzetét, az hamar megszereti, de akinek nem, az örök harcban áll majd vele. Hiszen vagy a műszerfali kijelzőt takarja el félig, vagy az ölében van. Egyik se jó. Én a szerencsésebbek közé tartozom, könnyen megtalálom a megfelelő helyzetet, és imádom, hogy ilyen kicsi. Az már más kérdés, hogy visszajelzésből nem ad semmit, tehát a sportos vezetés csak kompromisszumokkal jöhet szóba.

Peugeot 508 GT belső

Peugeot 508 GT belső

Fotó: SportVerda

Peugeot 508 GT belső

Peugeot 508 GT belső

Fotó: SportVerda

Pedig ereje lenne hozzá, 225 lóerő és 360 Nm van benne, ami nem szerény, akárhogy is nézzük. 7,9 másodperc 0-100-as sprint, ami még ma is elég jónak számít. De a hibrid hajtásláncból egy kicsit másképp jön elő a kraft, mint mondjuk egy tisztán benzinesből. Az 1,6-os turbómotor egyébként önmagában is elég izmos, 180 lóerőt és 300 Nm-t tud, a villanymotor pedig 110 lóerőt és 320 Nm-t. Látjuk, hogy a LE-k összege és a Nm-ek összege jóval több, mint a fentebb említett 225 LE és 360 Nm, de ez a legtöbb hibridnél így van.

Peugeot 508 GT

Peugeot 508 GT

Fotó: SportVerda

A hajtáslánc nem csak hibrid, hanem abból is a tölthető, azaz plug-in hibrid (PHEV) féle. Azaz, a sima hibridekhez képest nagyobb akku van benne, melyet hálózatról is tölthetünk. Nem muszáj, de lehet. És érdemes is, mert úgy lesz igazán alacsony a benzinfogyasztás – akár nulla is. A 11,6 kWh-s akkumulátor WLTP mérés szerint 64 kilométer megtételére elegendő anélkül, hogy beindulna a benzinmotor. A gyakorlatban ez – szokás szerint – „egy kicsit” másképp van. Itt hétköznapi körülmények között inkább a 40-45 km a reális.

Peugeot 508 GT

Peugeot 508 GT

Fotó: SportVerda

Peugeot 508 GT hybrid

Peugeot 508 GT hybrid

Fotó: SportVerda

De a lényeg az, hogy lehetőleg alacsony legyen a benzinfogyasztás. Ami persze addig lesz csak igazán szép, ameddig a hajtás jelentős részét tudja vállalni a villanymotor. Az pedig csak addig jellemző, ameddig van az akkuban a hálózatról beletöltött feszültségből. Utána meredeken növekedni kezd az 1,6-os turbó étvágya, hiszen már nem kap olyan nagy támogatást a villanymotortól. És egészen addig emelkedik a fogyasztás, amíg nem etetjük meg újra némi árammal a rendszert, és ezáltal el nem kezdünk újra „elektromosabban” közlekedni.

Peugeot 508 GT fogyasztás

Peugeot 508 GT fogyasztás

Fotó: SportVerda

Peugeot 508 GT csomagtartó

Peugeot 508 GT csomagtartó

Fotó: SportVerda

Ilyen a plug-in hibridesek élete. De mi nem tudtuk táplálni az autót, csupán egy teletöltött akkut fogyasztottunk el, és így lett 7,5 liter az átlagunk, összesen 250 km-es utunkon. Főleg városi forgalomban, némi gyorsforgalmi andalgással vegyítve. Tölteni hosszú idő, ez nem változott a ráncfelvarrással (nem is szokott). Otthoni konnektorból kb. 6 óra kell neki, fali töltőről nem egészen két óra, és ugyanennyi a közterületi oszlopokról is. Határozottan gyorsabb a benzintankot tölteni, már csak azért is, mert elég kicsi, így viszont nem is tart ki sokáig.

Peugeot 508 GT belső

Peugeot 508 GT belső

Fotó: SportVerda

Peugeot 508 GT ülés

Peugeot 508 GT ülés

Fotó: SportVerda

Belül elbűvölő az 508! Ha túlvagyunk a beszállás nehézségén, és sikerült elhelyezkedni, akkor élvezhetjük ezt a különleges miliőt. A középkonzol és a műszerfal körbe ölel, zongoralakk helyett igényes fautánzatú műanyag dekorációt kapunk, a korábbinál nagyobb érintőkijelzőt középre és 1,8 milliós felárért ezt a gyönyörű vörös bőrkárpitozást.

Peugeot 508 GT belső

Peugeot 508 GT belső

Fotó: SportVerda

Peugeot 508 GT kormány

Peugeot 508 GT kormány

Fotó: SportVerda

Az első ülések nagyon kényelmesek, a tesztautóban motoros állítással és masszázsfunkcióval látták el őket. Az automataváltó régebbi, jól formázott választókarja helyett ezúttal már csak egy billenőkapcsoló van. Ha valahol, hát itt van leginkább létjogosultsága ennek a megoldásnak, tekintve, hogy nincs túl sok hely, és a középkonzol is jó magasan húzódik. Egyébként így egy elég nagy tároló üreget is ki tudtak alakítani alatta, aki be tud oda nyúlni valahogy, annak hasznos lehet.

Peugeot 508 GT kormány

Peugeot 508 GT kormány

Fotó: SportVerda

Peugeot 508 GT A/C

Peugeot 508 GT A/C

Fotó: SportVerda

Fokozatból nyolc van, és a kormány mögötti váltóflepnikkel is kapcsolhatunk, bár a váltó reakciója sok esetben egy kicsit késedelmes. Az egész nem olyan éles és határozott, mint mondjuk egy BMW-ben, egyszerűen nem olyan élmény gangolni vele. Az alacsony hasmagasság és a relatíve sportos hangolású futómű ellenére nem kényelmetlen a rugózás a hazai utakon sem.

Peugeot 508 GT

Peugeot 508 GT

Fotó: SportVerda

teszt és fotó: BG, SportVerda

Elolvasom a cikket