Rejtély, hogyan loptak el egy repülőt, és tűntek el a tolvajok

Először is: az eset 2003 májusában történt az Aeroporto Quatro de Fevereirón, a 844AA felségjelű gépnek pedig azóta sincs nyoma! Egy dolgot tudni, mégpedig azt: kik vitték el a gépet. Az egyik tolvaj Ben C. Padilla amerikai lakos és privát pilóta, míg a másik egy angolai, közép-afrikai férfi, John M. Mutantu.

A gép eltűnése előtt 26,5 évig volt „munkában”, összesen 64 488 órát töltött a levegőben és 43 390 járatot teljesített, ellopása napjáig is tökéletesen működött. Egy probléma volt csak vele. Mégpedig az, hogy a benne található járatkövető technológia fejlettsége elmarad az azóta készült gépekétől. Így a reptérről ellopott Boening 727-est utoljára az Atlanti-óceán felett látták, amikor is a két férfi lekapcsolta a gép fényeit, és kikapcsolta annak jeladóját. Azóta sem tudni, mi történt vele. Ahogy arra sem derült fény, hogy az Aerospace Sales & Leasing tulajdonát képező gépét miért lopták el azok után, hogy az 2002 márciusa óta egy helyben állt.

Padilla lánytestvére, Benita úgy véli, a repülőt azért nem találták meg soha, mivel az vagy lezuhant, vagy pedig az öccsét, mint pilótát, akarata ellenére fogságban tartják. Ezzel egyetért fiútestvére, Joe is, aki szerint testvérüket és Mutantut valószínűleg valaki várhatta már a fedélzeten. 2010-ben úgy nyilatkozott, szerinte Padillát és Mutantut egész egyszerűen kényszerítették a gép ellopására, majd mindkét férfit megölték.

Véleményeikkel részben mások is egyetértenek. Főként Benita elképzelését tartják helyénvalónak, miszerint a radar azért vesztette el a Boeing jelét az Atlanti-óceán felett, mert az ott lerobbant. Két másik elmélet szerint azonban a tulaj simán biztosítási csalást akart elkövetni vele, vagy pedig azért nincs nyoma a repülőnek, mivel azt anno darabjaira szedték valahol Tanzániában – írja az UNILAD.

Elolvasom a cikket