Stuart Newstead, a tanulmány vezetője szerint a sötétebb, illetve az alacsonyabb kontrasztú színek, beleértve az ezüstöt, a szürkét, a zöldet, a pirosat, a kéket és a feketét, általánosan nagyobb balesetveszéllyel járnak, főként nappali fényben.
Ha tehát valakinek például fekete, szürke vagy kék színű autója van, az nagyobb valószínűséggel szenved közúti balesetet, mint akinek az autója fehér vagy sárga színű. Viszont nem szabad csak az autó színére hagyatkozni, hanem mindenekelőtt tiszteletben kell tartani a közlekedési előírásokat.
A fekete autók ugyan eleganciát sugallnak, viszont a szakértők szerint a legbalesetveszélyesebbek. 12 százalékkal nagyobb valószínűséggel karamboloznak fekete autókkal, mint a fehérekkel. Főként a rossz látási viszonyok, például a hajnal, a szürkület vagy a rossz időjárási körülmények esetén jelent problémát a fekete szín. Ilyenkor a fekete autók gyakorlatilag „összeolvadnak a környezettel”. Emellett a fekete autók napfényben is kevésbé láthatók, mint például a fehérek. Mindezek ellenére a fekete a harmadik legkedveltebb szín az autóknál.
A szürke járművek hasonló problémával rendelkeznek, mint a feketék – ugyancsak könnyen összeolvadnak a környezettel, például az úttal, az épületekkel, de néha az égbolttal is. Ebből kifolyólag százalékkal nagyobb valószínűséggel karamboloznak az ilyen színű autókkal.
Sokan azt hiszik, hogy az ezüst és a szürke szín ugyanaz, de valójában az ezüst valamivel világosabb. Az ezüst színű autókkal 10 százalékkal nagyobb valószínűséggel baleseteznek. Az ezüst és a szürke színek ugyanakkor a legkedveltebbek az autósok körében.
Noha a kék szín valamivel hangsúlyosabb, mint a fekete, mégis sötét tónusú színről van szó – százalékkal nagyobb valószínűséggel ütköznek velük, mint a fehérekkel. A piros szintén a sötétebb tónusokba tartozik, nem a jobban látható világosakba. Ráadásul a piros szín összeolvad a piros jelzésekkel, a közlekedési lámpákkal és a féklámpákkal. Akárcsak a kékekkel, százalékkal nagyobb valószínűséggel karamboloznak velük. A zöld színnel szintén az a probléma, hogy a gyártók előszeretettel nyúlnak a sötétebb árnyalatokhoz – az ilyen színű autókkal is az átlagnál gyakrabban történik baleset.