Neves olaszországi múzeum adott otthont magyar alkotásoknak

MH/ MTI
2024. április 23. kedd. 12:29

A Design Walk in Budapest kiállítás kurátora, a világhírű Rossana Orlandi egy, a magyar főváros gazdag kulturális örökségét középpontba helyező koncepciót hívott életre. A design LAB curated by Rossana Orlandi programban elkészült termékeken és kortárs művészeti alkotásokon keresztül a magyar kultúra keresztmetszetét a Budapest Select ernyőmárka alatt láthatta a nemzetközi közönség – tájékoztatta az MDDÜ kedden az MTI-t.

A Magyar Divat & Design Ügynökség stratégiájának négy fő pillére közé tartozik a hazai tervezők ismertségének növelése és a külpiacra lépés elősegítése, ennek jegyében nemzetközi designvásárokon és kiállításokon való megjelenéssel segíti a márkákat – olvasható a közleményben.

Mint írják, az idei évben a világ egyik legnagyobb design eseményén, a Milan Design Weeken jelent meg a magyar designt középpontba helyező önálló kiállítás a Triennale Milano Múzeum épületében. A Design Walk in Budapesten egyszerre voltak láthatóak a kortárs formatervezési innovációk és a kulturális értékek.

„Büszke vagyok arra, hogy egy méltó helyen, a meghatározó Triennale Milano Múzeumban, a megjelenésünk nemcsak a magyar alkotók kivételes tehetségét mutatta be, hanem bepillantást engedett Magyarország sokrétű kulturális örökségébe is” – idézi a közlemény Jakab Zsófiát, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatóját.

A tájékoztatás szerint a design LAB curated by Rossana Orlandi keretében készült termékek a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették. A Design Walk in Budapest kiállítást olyan szakmai magazinok ajánlották a látogatók figyelmébe, mint a Dezeen, a DesignBoom és az olasz La Repubblica design kiadványa, a Door. A hét egyik csúcspontjaként Rossana Orlandi személyesen vezette körbe a vendégeket a kiállításon.

A design LAB curated by Rossana Orlandi termékeit a magyar kulturális örökség inspirálta, a tervezők közül többen Budapest ikonikus helyszíneiből merítettek ihletet, amely így a milánói kiállítás koncepcióját is meghatározta. A kiállítás a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, mely megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást. A designtárgyak mellett a kortárs magyar képzőművészeti alkotások, szobrok, festmények és fotók voltak láthatók – írják.

A tavalyi évhez hasonlóan további helyszíneken is találkozhatott hazai munkákkal a közönség. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be – olvasható a közleményben.

A Milan Design Week-re idén több mint 1100 esemény csatlakozott a hivatalos programkínálathoz 838 márkával, az online közönség 23 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest, 630 ezer látogatót vonzott 162 országból – áll az MMDÜ keddi közleményében.

Elolvasom a cikket