A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” ellenőrzésének felelősségétől

MH/MTI
2024. április 25. csütörtök. 14:59
Frissítve: 2024. április 25. 15:08

Kiemelték, hogy a Magyar Posta Zrt. nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról nincs és nem is lehet információja. A megrendelt csomagok tartalmának ellenőrzése kizárólag a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni.

A „kamu csomagok” elkerülése érdekében a posta továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, hogy a rendelésnél mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Olyan csomagért pedig, amit nem rendeltek meg, értelemszerűen ne fizessenek – hangsúlyozta a posta.

A közleményben arra is rámutattak, hogy a webáruház hitelességének ellenőrzésére érdemes átolvasni az eladó értékelését, az adott webáruház általános szerződési feltételeit, a gyakran ismételt kérdéseket, különösen a reklamációra, a visszaküldésre vonatkozó fejezeteket.

Amennyiben ezek ellenére valaki „kamu csomagot” kap, akkor a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez kell fordulnia – olvasható a közleményben.

Elolvasom a cikket