MH/ MTI
2024. május 2. csütörtök. 13:31
A tájékoztatásban felidézték, hogy az adóhatóság folyamatosan fejleszti digitális szolgáltatásait az egyszerűbb és kényelmesebb adózásért. A különböző online felületek, elektronikus szolgáltatások biztonságos használatához és személyre szabott működéséhez azonosításra van szükség. Ezt a funkciót a központi azonosítási ügynök (KAÜ) látja el.
Az Ügyfélkapu egy a KAÜ azonosítási szolgáltatásai közül, de választható még ezenkívül az Ügyfélkapu+ (kétfaktoros azonosítás), a telefonos azonosítás, az elektronikus személyi igazolvány, valamint az arcképes azonosítás is az ügyintézéshez.
A NAV kiemelte, hogy az ügyfélkapu olyan azonosító, amelynek segítségével kényelmesen, személyes megjelenés nélkül, a nap 24 órájában intézhetőek az adóügyek. Ügyfélkapuval befizethető például a gépjárműadó, lekérdezhetőek a foglalkoztatási adatok, megnézhető az adószámla, kérhető kiutalás vagy átvezetés, beadhatók a bevallások, nyilatkozatok, ellenőrizhetőek és javíthatók az adózási adatok. Segítségével kezelhetőek a meghatalmazások, igényelhető adókártya és megtekinthető valamennyi, adózással kapcsolatos dokumentum is.
Az ügyfélkapus bejelentkezés biztosítja, hogy más ne férjen hozzá a személyes és adózási adatokhoz, emellett az ügyintézést is megkönnyíti, mert az egyedi azonosítással a rendszerek felismerik a felhasználót, és előre betöltik ismert adatait – tájékoztatott a NAV.