Új funkciót tesztel a YouTube, rövidítenék a reklámokat

Újabb részben gépi tanulásos kényelmi funkció tesztelésébe fogott a YouTube. Az elmélet szerint az Előreugrás (Jump ahead) segítséget jelenthet a nézők számára a videók olyan hosszabb szegmenseinek átugrásában, amelyeket a múltban szélesebb kör érdektelennek tartott, például a szponzorok reklámblokkjaira kell gondolni – írja az Origo.

A működése egyszerű, a videók tíz másodperccel való továbbtekerése esetén (mobilokon ez a lejátszott videó képének jobb oldalára való dupla koppintással történik) megjelenik az új Előreugrás gomb. Ezt kiválasztva a videó következő olyan pontjától folytatódik a lejátszás, ahová a korábbi nézők a leggyakrabban áttekertek, azaz mondjuk egy szponzori blokk indulása esetén jó eséllyel a blokk utánra viszi majd a közönséget az Előreugrás gomb.

A YouTube egyelőre csak teszteli az okos előreugrás funkciót, várhatóan június elejéig kapcsolhatják be opcionálisan a havidíjas Premium-előfizetéssel rendelkezők, de csak az USA-ban és a megfelelő angol nyelvű videókon. Ettől függetlenül ha jól működik és sikert arat, akkor univerzálisan elérhetővé válhat, bár esélyes, hogy megtarthatja előfizetői előnynek a videómegosztó.

Elolvasom a cikket