Ezeknek a trükköknek sose dőljön be

A csalók egyik gyakori módszere a hamis pénzintézeti hívás. A „bank nevében” álindokkal telefonálnak, például gyanús online tranzakcióra hivatkozva – olvasható a főkapitányság keddi közleményében. Ilyen esetben hiába kérik, ne adja meg banki adatait, illetve ne telepítsen idegen alkalmazást számítógépére vagy okoseszközére – olvasható a Hazipatika.com oldalán.

Ugyancsak visszatérő problémát jelentenek a hamis online áruházak. Mivel ma már sokféle webáruház létezik, így fontos, hogy mindig ellenőrizze a honlapot, ahol vásárol vagy elad. Kiemelten lényeges a cég neve, székhelye, akárcsak a „Rólunk” aloldal és az általános szerződési feltételek (ÁSZF). Mindenképpen gyanús, ha ezek hiányoznak, vagy magyartalan megfogalmazásokat tartalmaznak. Szintén legyen óvatos, ha az oldalon nincs rendesen feltüntetve az ügyfélszolgálat elérhetősége, vagy ha csak valamilyen űrlapon lehet kapcsolatba lépni az áruházzal.

Azzal a helyzettel is könnyen visszaélhetnek csalók, ha csomagot vár. Kaphat olyan hamis e-maileket vagy SMS-eket, amelyekben a „futárszolgálat” a vásárlás megerősítését – a pénzintézet és a banki belépési adatok megadását – kéri. Ezt persze soha ne tegye meg! Valódi futárszolgálatok soha nem kérik ezeket az adatokat. Ha kérdés merülne fel, inkább hívja fel közvetlenül a csomagküldőt a hivatalos telefonszámon, vagy fizessen utánvéttel.

Elolvasom a cikket