Kérdőíves felmérés az oktatás minőségéről

MH/ MTI
2024. május 30. csütörtök. 20:20

Balatoni Katalin kiemelte: a felmérés olyan kommunikációs csatorna, amely segít megismerni a problémákat, és hozzájárul az oktatás folyamatos fejlesztéséhez. Fontos hatása a felmérésnek, hogy párbeszédet eredményezhet mind a szülők, mind a pedagógusok között – tette hozzá.

A felmérésben azokat a témaköröket vizsgálják meg, amelyek Európában, de világszerte is jelen vannak az oktatásban, illetve felmérik a magyar köznevelést érintő kérdéseket – ismertette a politikus.

Idén a többi között a szülők és az iskola közötti kapcsolattartást vizsgálják. Arra is kíváncsiak, ki hogyan vélekedik például az online közösségi felületek által biztosított kommunikációs lehetőségekről – mondta Balatoni Katalin.

Kiemelt témakör a digitális oktatás, az eszközök használata – emelte ki. Hozzátette: választ várnak arra, milyenek a tapasztalatok a kormány által kiosztott notebookok használatával kapcsolatban, azokat mire és hogyan használják a diákok.

A kérdések foglalkoznak a függőséggel, ezen belül az alkoholfogyasztással, a mentális egészséggel és a közösségi programokkal. A pedagógusoknak szóló kérdőíven azt is felmérik, hogy a tanárok mennyi időt töltenek adminisztrációval, és adnak-e a gyerekeknek házi feladatot – sorolta a helyettes államtitkár.

A korábbi felmérések eredményeiről szólva elmondta, hogy már foglalkoztak például a mobiltelefonok használatával. Az eredmények azt mutatják, hogy érdemes esetleg ajánlásokat megfogalmazni az intézményeknek – tette hozzá.

Június 14-én éjfélig lehet kitöltetni az online felmérést, a szülők a Kréta rendszeren, a pedagógusok és az igazgatók pedig egy belső rendszeren keresztül adhatnak válaszokat a kérdésekre – közölte Balatoni Katalin.

Elolvasom a cikket