Reagált a külügy a botrányos repülőgép-késésre

A Wizz Air a következő közleményt adta ki: „A Wizz Air a mai napon Budapestről négy, Debrecenből egy szurkolói járatot indított Kölnbe, a labdarúgó Európa-bajnokság mai mérkőzésére. A repülőgépek hajnalban, a tervezett időben elindultak, és már meg is érkeztek a célállomásra. A légitársaság ma délelőtti, menetrend szerinti, Dortmundba tartó járata a nemzetközi légi közlekedési kapacitáshiányok miatt azonban csak késve tud elindulni, így azok a meccsre tartó utasok, aki a szurkolói járat helyett erre váltottak jegyet, a menetrendhez képest késve érkeznek Dortmundba. A Wizz Air munkatársai, ahogy mindig, úgy most is mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető legkisebb késéssel érjenek oda az utasok a célállomásra, és a meccsre tartók mielőbb folytatni tudják útjukat Kölnbe is, hogy személyesen szurkolhassanak a magyar csapat sikeréért. A légitársaság a dortmundi menetrend szerinti járatával kapcsolatos kellemetlenségek miatt elnézést kér.”

A gépnek 8.25-kor kellett volna indulnia, de 10.29-kor szállt fel.

A szurkolók félelme nem alaptalan, hogy odaérnek-e a meccsre, hiszen tömegközlekedéssel közel másfél óráig tart az út a dortmundi repülőtérről Kölnbe, és a stadionba beléptetés sem egy percet vesz igénybe.

Paczolay Máté külügyi szóvivő a következő tájékoztatást adta: Kollégáinkhoz is érkezett segítségkérés a konzuli ügyeleten. A segítséget kérő szurkolókat tájékoztattuk a különböző személyszállító cégek elérhetőségeiről és személyesen is felvettük ezen cégekkel a kapcsolatot, hogy biztosan a magyarok rendelkezésére álljanak. A legfontosabb, hogy Kölnben a stadionnál lévő konzulok külön készülnek a járatkésésben érintett szurkolók érkezésére, hogy biztosítva legyen a mielőbbi bejutás számukra. Információink szerint a Wizz Air a járatkésés miatt két buszt szervez a magyar a szurkolóknak, hogy lehetőleg mindannyian és még időben eljussanak Kölnbe.

Elolvasom a cikket