A hír nem jött váratlanul, hetekkel ezelőtt a szaksajtó már találgatott arról, hogy a Renault-konszern elnöke, Luca de Meo felvette a kapcsolatot az enstone-i F1-es csapatból korábban Benetton és Renault néven is bajnokot faragó Flavio Briatoréval, hogy segítsen kimászni az Alpine-nak a gödörből. Pénteken a csapat hivatalosan is megerősítette, hogy az olasz szakember új szerepkört kapott náluk.
„A BWT Alpine F1 Team megerősíti, hogy Flavio Briatorét a Renault-csoport ügyvezető igazgatója, Luca de Meo a saját vezető tanácsadójának nevezte ki a Forma–1-es részlegen” – közölte az istálló.
Briatore ezzel a 2008-as szingapúri ütközésbotránya óta először kap és vállal szerepet a Forma–1-ben. A Michael Schumacherrel 1994-ben és 1995-ben, Fernando Alonsóval 2005-ben és 2006-ban világbajnokságot nyerő olaszt 2009-ben az F1 örökös eltiltással büntette, miután kiderült, hogy az egy évvel korábbi Szingapúri Nagydíjon arra kérte Nelson Piquet Jr.-t, hogy az előre megbeszélt körben csapja falnak az autóját, és idézzen elő egy biztonsági autós fázist, ami az élre segítheti másik versenyzőjüket, Fernando Alonsót. A spanyol így nyerte meg azt a futamot a Renault-nak.
Briatore büntetését később feloldották. 15 évvel később a volt csapata jogutódjánál tér vissza.
A 74 éves üzletember azóta csak amolyan nagyköveti szerepet vállalt az F1-ben, a sorozatot népszerűsítette, kereskedelmi területen foglalkoztatták, csapatnál az eltiltása óta nem dolgozott.
Az Alpine tanácsadója új szerepkörét is vázolta.
„Briatore főként a csapat fő területeivel fog foglalkozni: kutatja a kiemelkedő tehetségeket, betekintést enged a versenyzőpiaci helyzetbe, felülvizsgálja a meglévő projektet, a jelenlegi struktúrát, és tanácsokat ad bizonyos stratégiai témákban a sporton belül.”
Briatore közvetlenül az elnök Luca de Meo beosztottja lesz, vagyis nem tartozik majd felelősséggel az Alpine-t irányító Bruno Famin csapatfőnöknek.
A szakember egyik első feladata alighanem a Renault motorkérdésének megoldása lesz. Az elmúlt hetekben híre ment, hogy a cég fontolgatja a Viry-Chatillonban működő F1-es motorprojektjének feladását, és motorbeszállítót keres az Alpine csapatának. Az alapgondolat emögött az, hogy a motorprogram túlságosan költséges, sikereket pedig partnercsapatként is el lehet érni, ahogy azt mostanság a Mercedes előtt álló McLaren bizonyítja. Az erről szóló döntést várhatóan már Briatore tanácsai alapján fogják meghozni a márkánál.