MH/MTI
2024. június 25. kedd. 7:46
Ezt követően a norfolki nemzetközi hajózási terminál felé veszi az irányt, ahol további javításokat végeznek majd. A Dali fedélzetén van a 22 fős legénysége, valamint a helyreállításban résztvevő 6 szakértő is.
A Dali március 26-án a kora hajnali órákban teljes rakománnyal a fedélzetén a kikötőből való kihajózás után irányíthatatlanná vált, és a Patapsco-folyó torkolatában álló acélszerkezetű híd pillérjének csapódott. A több ezer tonna súlyú építmény pillanatok alatt összeomlott, részben a hajó fedélzetére. A több héten keresztül zajló mentési munkálatok eredményeként, a hajót fogva tartó acélszerkezetet május 20-án sikerült eltávolítani, ami után a hajót visszavontatták kisebb javításokra a kikötőbe.
A katasztrófában a hídon dolgozó karbantartó munkások közül 6-an vesztették életüket, mindegyikük holttestét a vízből emelték ki, volt, akinek a maradványait csak hetekkel később találták meg.
A szerencsétlenség nyomán a baltimore-i központtal működő Johns Hopkins Egyetem szakértői csoportot hozott létre, amelynek a feladata, hogy megvizsgálja a hasonló, kikötői bejáratok felett ívelő hidak stabilitását, és azt, hogy azok miként reagálnának egy olyan becsapódásra, mint, ami a Francis Scott Key híd végét okozta.
Maryland állam kormányzója, Wes Moore azt ígérte, hogy a hidat újjáépítik, Joe Biden elnök pedig áprilisban arra tett ígéretet, hogy a munkára szövetségi forrásokból teremtik elő a fedezetet.
Az autópálya szélességű utat hordozó híd 1977-es átadása óta meghatározó közlekedési útvonal volt Maryland államban, az újbóli megnyitását 2028-ra ígérik.
Baltimore kikötőjét a hídomlás miatt több hétre teljesen le kellett zárni, majd fokozatosan nyitották újra, teljes kapacitással május végén kezdhetett ismét üzemelni. A kikötői zárlat érzékelhető kiesést okozott az amerikai gazdaság számára, mert a keleti partvidék egyik meghatározó teherszállítási központjáról van szó, és ezrek maradtak átmenetileg munka nélkül.