Az Ikarus a városi közlekedés sztárjává válhat

A CIVITAS-program pályázati lehetőséget nyújt előremutató közlekedési megoldások kutatás-fejlesztési projektjeinek a finanszírozására, valamint elősegíti a tapasztalatcserét a városok szakemberei között. A jellemzően harminc-hetven szakembert vonzó szakmai találkozók témái a CIVITAS-program minden kérdéskörére kiterjednek: a tiszta üzemanyagokra és járművekre, a mobilitásmenedzsmentre, a közösségi közlekedésre, az autófüggetlen életmódra, a városi teherszállításra és logisztikára, a közlekedés- és közbiztonságra, a közlekedési telematikára, az integrált tervezésre, a társadalmi részvételre.

A rendszeres programok egyikét rendezték tegnap Székesfehérvárott, ahol a délután folyamán betekintést kaphattak a honi buszgyártás etalonjának, az Ikarusnak a fejlesztéseibe.

.

Fehér Roland vezérigazgató

Fotó: MH/Balogh Dávid

Az összesen több mint harminc magyarországi város képviselőit Fehér Roland vezérigazgató köszöntötte, és ecsetelte azokat a lehetőségeket, amelyeket a legkorszerűbb technikával felszerelt Ikarus buszok képesek nyújtani. Annak érdekében, hogy az Ikarus megőrizze a versenyképességét, és a legkorszerűbb technológiákat kínálhassa a vevői számára, a gyár a kínai Greenway-cégcsoporttal működik együtt. A kooperáció mindkét fél számára előnyös, mivel az Európai Unió által tervezett, az ázsiai országra kivetett extravámok a magyarországi gyártás révén kevésbé sújtják az érintett távol-keleti cégeket, míg az Ikarus csúcstechnológiákat építhet járműveibe. A vezérigazgató egyúttal a résztvevők figyelmébe ajánlotta az Ikarus 80E-t, az elektromos midibuszt, amely a szűk városi utcákban is kiváló lehetőségeket kínál.

A Greenway-jel történő együttműködés eredményképpen az Ikarus a kialakult világpiaci helyzet egyik nyertes európai vállalkozása lehet

A Greenwayjel történő együttműködés eredményképpen az Ikarus a kialakult világpiaci helyzet egyik nyertes európai vállalkozása lehet

Fotó: MH/Balogh Dávid

A közlekedési szakembereket az Ikarus midibusza szállította a polgármesteri hivatal és a gyár között, így résztvevők a gyakorlatban is kipróbálhatták a járművet, a gyárlátogatás során pedig a részletekbe is belekukkanthattak. A szakmai előadások során Kelemen János Hunor kereskedelmi igazgató osztott meg részleteket a hallgatósággal. Megtudhattuk, hogy az európai buszgyártás az elmúlt évtizedekben a kínai és a törökországi konkurencia nyomására megtorpant, azonban a Greenwayjel történő együttműködés eredményképpen az Ikarus a kialakult világpiaci helyzet egyik nyertes európai vállalkozása lehet. A nemzetközi sikerekhez komoly referencia lehet az Ikarus által a korábbi évtizedekben gyártott, több mint 250 ezer autóbusz.

Az Ikarus 80E-hez hasonló midibuszt csak a kínai BYD gyárt

Az Ikarus 80E-hez hasonló midibuszt csak a kínai BYD gyárt

Fotó: MH/Balogh Dávid

Az Ikarus 80E-hez hasonló midibuszt csak a kínai BYD gyárt, ám az kisebb befogadóképességű, mint a húsz ülőhellyel, összesen hatvan fő befogadására képes magyar jármű. Az Ikarus elektromos autóbuszai szép kilátások előtt állnak, hiszen az üzemeltetői tapasztalatok kiválók. Székesfehérvár mellett Kaposvárott és Budapesten már jelenleg is találkozhatunk az Ikarus elektromos autóbuszaival. Friss hír, hogy a Parajdra látogatók a sóbányába igyekezve Ikarus 120E buszokkal utazhatnak, emellett Németország és Lengyelország több városának útjain is találkozhatunk a magyar gyártású autóbuszokkal. Különösen a német piac tartogathat hatalmas potenciált, hiszen a Siemensszel kötött együttműködés eredményeképpen szeptemberben a berlini InnoTrans kiállításon közösen vesz részt az Ikarus és a német óriáscég. A kiállítást pedig egy közös németországi roadshow követi. Az Ikarus hagyományosan erős a keleti országokban, és a még mindig meglévő kedveltsége okán remélhetőleg onnan is jelentős megrendelésekhez juthat.

A CIVITAS program résztvevői az Ikarusnál tekinthették meg, hogy a hazai elektromos buszgyártás miként segíthetné településeik környezetbarát működtetését

A CIVITAS-program résztvevői az Ikarusnál tekinthették meg, hogy a hazai elektromosbusz-gyártás miként segíthetné településeik környezetbarát működtetését

Fotó: MH/Balogh Dávid

Elolvasom a cikket