Hatalmas sajtófelhajtás övezte az úgynevezett Influenszer Tripet, amelynek keretében májusban ötven darab influenszer jött hazánk fővárosába, hogy követőik körében népszerűsítsék Budapest szépségeit. A hazánkba hívott közösségi médiában népszerű személyek mindegyike A-kategóriás celeb, azaz 10-15 milliós követőtáborral rendelkeznek, értelemszerűen posztjaikkal ők tudják a legszélesebb körben hirdetni Budapestet, mint utazási desztinációt.
A Magyar Turisztikai Ügynökség meghívására érkezett influenszerek a felkapottabb budapesti turistacélpontoknál, mint például a Halászbástya vagy az Opera környékén fotózkodtak, koccintottak.
Guller Zoltán, az MTÜ elnöke a elmondta, a programsorozat nagyjából 1,5 milliárd forintba került, a szakember szerint a szervezet tavaly összesen hatmilliárd forintot költött külföldre. Guller közölte, hogy egyelőre teljes sikernek bizonyul a rendezvény, mert adatai szerint az elmúlt – az Influenszer Trip óta eltelt – hetekben 54 százalékkal több amerikai foglal szállást a fővárosban, mint tavaly ilyenkor.
A Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke szerint a japán turisták száma is megemelkedett, ugyanis húsz nap alatt másfélszer annyi foglalás érkezett, mint korábban. Mint Guller Zoltán megjegyezte, a szervezet legsikeresebb akciója volt a Budapest Influenszer Trip.
„Olyan számaink vannak, amiket álmunkban sem reméltünk” – jegyezte meg a szakember, aki szerint ősztől távol-keleti véleményvezérek jönnek Budapestre, hogy hazánkat népszerűsítsék.