Májusban az amerikai kongresszus Kormányzati Felügyeleti Hivatala közzétett egy jelentést, amely szerint a legújabb TR–3 szoftver telepítése az amerikai F–35 vadászrepülőgépekre két év késésben van, és csak 2025-ben kezdődik meg.
„Az amerikai adófizetőknek több millió dollárt kell fizetniük a javításokért, ha az F–35-ös vadászgépek jelentős időjárási károkat szenvednek, miközben egy texasi repülőtéren várakoznak a régóta késlekedő szoftverfrissítésre” – jelentette az ügynökség a Pentagon szerződéskezelő hivatalára (DCMA) hivatkozva.
A tisztviselők nem közölték, hogy hány vadászgép vár a frissítésre Texasban, de a Bloomberg szerint 100 körül lehet a számuk. Jennifer Dunn meteorológus szerint, akinek szavait az ügynökség idézte, a nyári viharokat Fort Worth városában, ahol a gépek állnak, jégeső és másodpercenként akár 27 méteres szél kísérheti. Ha a gépek megsérülnek, a javításuk több millió dollárba kerülhet.
Mint a Bloomberg megjegyzi, a TR–3 megvalósítási problémái miatt a korszerűsítés költsége várhatóan több mint kétszerese lesz az eredetileg tervezett 718 millió dollárnak.