Tűrhetetlen, ahogyan a légitársaságok az utasokat kezelik

SM
2024. július 4. csütörtök. 15:48

Tuzson Bence igazságügyi miniszter elmondta: „Tűrhetetlen az a gyakorlat, amit a légitársaságok alkalmaznak. Éppen ezért nyolc új fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottam el, összesen pedig már tizenegy van folyamatban. Véget kell vetni annak, hogy a légitársaságok semmibe veszik az utasok kényelmét és jogait, és adott esetben családok jól megérdemelt pihenését tegyék tönkre. Az utasok nem lehetnek kiszolgáltatottak, a jogszabályokat be kell tartani. Ha a légitársaságok nem tesznek eleget jogi kötelezettségeiknek, súlyos fogyasztóvédelmi bírságra számíthatnak.”

A miniszter hozzátette: „A légitársaságok annyira túlfeszítik a saját menetrendjeiket, hogy egy reggeli járat késése a nap végére akár több órás csúszást is eredményezhet. Külön kihívás mindez a repterek üzemeltetőinek is, akik szintén az elszenvedői a túlfeszített, átgondolatlan menetrendeknek.”

A Fogyasztóvédelmi vizsgálat során a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálja, hogy a légi utasok jogaira vonatkozó EK rendeletben foglalt körülmények és feltételek megvalósulása esetén a légifuvarozók a repülőtéren írásos tájékoztatást adtak-e az utasok részére. Szükség esetén biztosították-e az átfoglalás lehetőségét vagy a jegyár visszatérítését. Továbbá az utasok részére meghatározott ellátást kell biztosítani: a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén ez étkezést és frissítőket jelent, továbbá adott esetben éjszakai szállást és reptéri transzfert, illetve két ingyenes telefonhívás vagy e-mail küldési lehetőséget. A fentiek mellett távolságtól függően átalány-kártalanítást (250, 400 vagy 600 EUR) is kell fizetnie az utasnak távolságtól függően.
Az Igazságügyi Minisztérium a honlapján rövid tájékoztatót tett közzé, amelyben tájékoztatja a légi utasokat arról, hogy késés, járattörlés esetén milyen jogaik vannak.

Elolvasom a cikket