„Felháborító és elfogadhatatlan, hogy az utasokat érzéketlenül, szinte csomagként kezelik”

Tuzson Bence igazságügyi miniszter: „Nem fordulhat elő, hogy a szolgáltatók bizonyos esetekben az emberi minimumot sem képesek teljesíteni és az utasokat érzéketlenül, szinte csomagként kezelik. A fogyasztóvédelmi vizsgálatokat végző kollégákat arra utasítottam, hogy a lehető legszigorúbban járjanak el az esetek kapcsán. Azok a családok, akik egész évben azért dolgoztak, hogy a félretett pénzükből nyaralni mehessenek, nem ezt érdemlik” – olvasható a közleményben.

Amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóságok szabálysértést állapítanak meg, a bírság mértékét tekintve, a KKV-nak nem minősülő vállalkozásokkal szemben – súlyos jogsértés esetén – 1 millió forinttól a vállalkozás nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 650 millió forintig terjedő bírságot is kiszabhatnak.

Jelenleg összesen 13 hatósági ellenőrzés van folyamatban 5 légitársasággal szemben. Ezek az Eurowings, a Ryanair, a Sun Express, a Tailwind Airlines és a Wizz Air. Az ellenőrzés során, annak részeként, a hatóság tájékoztatást és adatokat kér be a vizsgált késések és törlések kapcsán a légitársaságoktól. Ezen adatszolgáltatások jelenleg is folyamatban vannak.

Elolvasom a cikket