Az orosz hírügynökség forrása szerint a gép több mint egy órája volt a levegőben, és Vnukovóba kellett volna repülnie.
„Tisztes magasságból zuhant le. Amikor földet ért, felrobbant és kigyulladt” – tette hozzá.
Később kiderült, hogy a gép egy tervezett javítás utáni próbarepülés során zuhant le. Úgy tudni, hogy a Gazprom tulajdonában volt.
„A repülőgépet 2014-ben gyártották, és 2015-ben adták át a Gazpromnak, amely egyedüli üzemeltetője volt. A repülőgép lízingelt volt” – mondta a forrás a TASZSZ-nak.
Az előzetes verzió szerint a gép hajtóműhiba miatt zuhant le.
Valószínű, hogy a teljes személyzet meghalt. További áldozatokról egyelőre nincs információ.
Importhelyettesítés Oroszországban
A szankciók és számos vállalat orosz piacról való kivonulása miatt az ellenség az úgynevezett „importhelyettesítéssel” próbálja „pótolni” az összes veszteséget. Az Oroszországban „bejelentett” „hazai” berendezések, vagy például a járművek nagy része jelentős arányban tartalmaz importált alkatrészeket. Alacsony minőségük és magas áruk miatt a terroristák termékei nem tudnak versenyezni a külföldi analógokkal. Ez viszont növeli Oroszország elszigeteltségének érzését a világpiactól, és rontja a lakosság jólétét.
Az „importhelyettesítést” az orosz hatóságok különösen propagandaeszközként használják fel a nyugatellenes érzelmek erősítésére és az ország „önellátásának” demonstrálására.