Egy vizsga teljesítményét befolyásolhatja a szoba, amelyben írják

Bár ez „költséghatékony”, és logisztikai szempontból észszerű lehet, a legújabb kutatások szerint a nagy belmagasságú termek befolyásolhatják a koncentrációval kapcsolatos agyi tevékenységet.

A Dél-ausztráliai Egyetem és a Deakin Egyetem kutatói úgy vizsgálták ezt a hatást, hogy 2011 és 2019 között egy ausztrál egyetem három kampuszán 15 400 egyetemi hallgatótól származó, valós adatokat vizsgáltak meg, és megvizsgálták azoknak a helyiségeknek a mennyezetmagasságát, ahol a vizsgáikat tették.

Figyelembe véve olyan tényezőket, mint a kurzuseredmények, a diákok életkora, az évszak, a tanult tantárgy és az, hogy a diák korábban vizsgázott-e belőle, a csapat azt találta, hogy a normál és a magas mennyezetű szobákban ülő diákok teljesítménye között jelentős különbség volt.

„Ezeket a tereket gyakran nem vizsgák céljára tervezik, például tornatermeknek, kiállításoknak, rendezvényeknek és előadásoknak ideális terek” – mondta dr. Isabella Bower, a tanulmány vezető szerzője közleményében. „A lényeg az, hogy a nagy és nagy belmagasságú termek a jelek szerint hátrányos helyzetbe hozzák a diákokat, és meg kell értenünk, hogy milyen agyi mechanizmusok játszanak közre, és hogy ez minden diákot egyforma mértékben érint-e” – tette hozzá.

Egyedül ebből a kutatásból nem derül ki, hogy mi okozta a magasabb mennyezettel rendelkező szobákban tanulók gyengébb teljesítményét, úgy tűnik azonban, hogy a terem mérete részben befolyásolja az eredményeket.

„Ezek a vizsgálatok lehetővé teszik számunkra, hogy jobban megtervezzük azokat az épületeket, amelyekben élünk és dolgozunk, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújthassuk” – mondta a tanulmány vezető szerzője közleményében.

Elolvasom a cikket