3D technológiát és kreatív divatot ötvöz a METU frissdiplomásának díjnyertes startupja

A Mixony a legmodernebb technológiát használja, amely innovatív, személyre szabott megoldásokat kínál, amelyekkel a fenntarthatóságot és az üzleti sikert egyesítik. A 3D technológiával milliméter pontossággal modellezik a ruhákat és cipőket, valósághű élményt nyújtva a vásárlóknak. A Mixony segítségével az ügyfelek személyre szabhatják ruhadarabjaikat, virtuális AR próbafülkéjükben pedig fel is próbálhatják ezeket.

Brigitta a METU média design alapképzésén ismerkedett meg a 3D modellezés technológiáival, amelyet a divattal ötvözve kezdetben egyetemi projektjeiben használt fel, majd diplomamunkája és saját startupja is erre épült.

„Nekem mindig is nagy szenvedélyem volt a divat, és az egyetem alatt társult mellé a 3D modellezés is. Egyszer egyik tanárom az egyetemen említette, hogy a 3D ruhakészítés, például játékiparban nagyon keresett és nehéz szakma.

Brigitta felismerte a Magyarországon rejlő piaci lehetőséget a 3D technológia és kreatív divat ötvözésében, és a METU oktatóinak, valamint hallgatótársainak támogatásával az ötlet még Brigitta egyetemi tanulmányai során valósággá vált.

„A világ egyre inkább a digitalizáció felé mozdul el, és a divatipar is próbál felzárkózni. Míg a külföldi országokban a 3D ruhatervezés egyre jobban elterjed, addig Magyarországon ez még gyerekcipőben jár, pedig általa nemcsak fenntarthatóbbá válhatnak bizonyos folyamatok, de az értékesítésre és ügyfélélményre is óriási hatást gyakorolhat” – fejtette ki véleményét végzett hallgatója.

„A METU igazából a kezdő lökést adta meg számomra, mindamellett, hogy támogató és az önbizalmamat növelő oktatókat biztosított, és tehetséges csapattagokat a startuphoz és sikerült tehetséges csapattagokat toboroznom az egyetemről. Már eddig is több startup versenyen nyertünk, és külön megtisztelő volt, hogy idén mi vehettük át először az Év Divat Innovációja Díjat a Fashion Awards Hungary 2024-en – emelte ki a startup tulajdonosa.

„Továbbá idén meghívást kaptunk az EFOTT Fesztiválra, ahol egy virtuális próbafülkével jelentünk meg. Személyes ambícióm, hogy globálisan meghatározó személy legyek a digitális divatiparban, a Mixony-val pedig piacvezetővé akarunk válni” – részletezte céljait.

Elolvasom a cikket