Egy zenész vagy zenekar számára a koncert több, mint puszta zenei előadás: ez egy összetett élmény, ahol a zene találkozik a vizuális elemekkel, az előadó személyiségével és a közönséggel való közvetlen kapcsolattal. A stúdiófelvételeken hallott dalok egyfajta tökéletességet sugallnak, ám az élő előadás éppen attól lesz emlékezetessé, hogy ebben a pillanatnyi tökéletlenségben, a színpadon megjelenő spontaneitásban mutatkozik meg a művészek valódi tehetsége és karizmája.
Végül is, egy zenésznek vagy zenekarnak arra kell törekednie, hogy a koncert ne csak egy élő lejátszása legyen a stúdióban rögzített daloknak.
Az én szubjektív megítélésemben ezeknek a feltételeknek, a szombati napon, csak egy nagyszínpados előadó felelt meg: Bebe Rexha!
De a Sziget Fesztivál idén sem okozott csalódást, hiszen Bebe Rexha koncertjén kívül három különleges fellépő is gondoskodott arról, hogy a fesztiválozók egy percre se unatkozzanak. Zoe Wees, Louis Tomlinson, és Martin Garrix koncertjei mind-mind másfajta élményt kínáltak, de egy dolog közös volt: mindegyikük koncertjén a tetőfokára hágott a hangulat. Na de lássuk, mi történt pontosan!
A Sziget Fesztivál sosem pihen, koncertek és találkozások történnek a nap minden percében
Fotó: MH/Balogh Dávid
Zoe Wees, a német énekesnő, a lélek húrjain játszva olyan érzelmeket hozott a Szigetre, amiket átlagosan maximum egy romantikus film végén szokott érezni az ember. Amikor felcsendült a „Control” című dala, a közönség egyszerre sírt és nevetett – elvégre egy fesztiválon vagyunk, muszáj egy kis érzelmi hullámvasútra szállni. Zoe hangja olyan magabiztos volt, hogy még a Duna túlpartján is hallani lehetett, és még a fák is kicsit meghajoltak tiszteletük jeléül. De azért persze nem maradhatott el a közönség közötti szolid összeborulás, hiszen ez a Sziget – ahol a szeretet és a bulihangulat kéz a kézben jár.
Louis Tomlinson, a One Direction egykori tagja, elhozta a Szigetre a brit popzene varázsát és egy jó adag nosztalgiát. A Sziget közönsége igazi pop-pokolba zuhant, amikor Louis belekezdett a „Back to You” című slágerébe. A fiatal lányok sikításait még a reptéren is hallani lehetett, a pultosok pedig átlátszó vizes palackokkal próbálták oltani a lángra kapott rajongókat. Louis, akinek a mosolya még a napot is elszégyenítette, könnyen magával ragadta a közönséget, akik mindent megtettek volna, hogy egyetlen szemkontaktus erejéig elkapják a sztárt. És amikor az „Always You” első akkordjai felcsendültek, mindenki tudta, hogy a Sziget idén is egy kicsit One Direction hangulatban zárul.
Louis Tomlinson a Szigeten
Fotó: Facebook/Sziget Festival Official
Az est fénypontjaként megérkezett Martin Garrix, aki egy DJ pult mögött állva olyan bulit csapott, amitől még a legfáradtabb fesztiválozók is új erőre kaptak. Aki azt hitte, hogy egy DJ csak gombokat nyomogat, azt Garrix most alaposan megcáfolta. Az első basszusra a közönség egy emberként ugrott a levegőbe, és attól a pillanattól kezdve nem volt megállás, kivéve a két technikai probléma miatt közbeiktatott szünetet. Az emberek ugráltak, táncoltak, és még azok is, akik eredetileg csak egy sört akartak meginni a fűben, hirtelen a „táncparkett” közepén találták magukat. Amikor pedig az „Animals” felcsendült, már senki sem volt biztonságban: a föld is megremegett, a hajók a Dunán majdnem felborultak, és még a Budapest Eye is gyorsabban forgott egy kicsit.
Martin Garrix tűzijátéka a Szigeten
Fotó: Facebook/Sziget Festival Official
A Sziget Fesztivál ezen három koncertje olyan volt, mint egy tökéletes koktél: egy csipet érzelem, egy nagy adag nosztalgia, és egy jókora adag elektronikus zene – mindez pedig fűszerezve azzal a semmihez sem hasonlítható fesztiválhangulattal, amit csak a Szigeten lehet megtapasztalni. Ha ott voltak, akkor tudják, miről beszélek. Ha nem, akkor jövőre mindenképp be kell pótolniuk!
Ha valaki azt mondja, márpedig én azt mondom, hogy egy koncert minden feltételnek megfelelt, akkor általában csak udvarias túlzás. De ami Bebe Rexha szombati fellépését illeti a fesztiválon, azt nyugodtan vehetjük szó szerint.
Kezdjük azzal, hogy Bebe Rexha nem csak egy énekesnő – ő egy energiabomba, aki bármilyen színpadot felrobbant. Ha már robbanás: a koncertjén a fények és a vizuális effektek úgy villogtak, mint egy diszkógömb, amit véletlenül bekötöttek a villámhárítóba. A hangulat a tetőfokra hágott, és nem csupán a közönség ugrált – a hangulat is olyan magasra emelkedett, hogy már-már veszélyeztette a repülési zónát. A hangja élőben is olyan volt, mintha egy stúdióból érkezett volna, csak épp egy kicsit fűszerezve némi extra lendülettel és szenvedéllyel. Az improvizált szólók és a közönség felé irányított humorbomba pedig olyan hatással voltak, mintha egy stand-up show közepébe csöppentünk volna, ahol a poénok mellett a dalok is ütöttek. A közönséggel való kapcsolatteremtésről nem is beszélve. Bebe Rexha mintha egy titkos recept alapján kavarintott volna egy tökéletes koktélt: egy rész érzelem, egy rész humor, két rész közönséggel való interakció, és mindezt megkoronázta a „Te vagy a világ legjobb közönsége” klasszikussal. A találomra kiválasztott két „amatőr” táncos produkciója volt a csúcspontja az interakciónak. A rajongók pedig ettől úgy érezték magukat, mintha személyre szóló VIP meghívót kaptak volna egy privát bulira.
Bebe Rexha az igazi energiabomba
Fotó: Facebook/Sziget Festival Official
Koncertje a Szigeten nem csak megfelelt minden elvárásnak, hanem úgy szállította a szükséges elemeket ehhez, mint egy Amazon Prime futár – gyorsan, pontosan és extrákkal megpakolva. Aki ott volt, az olyan élményben részesült, amitől még hónapokig Bebe Rexha-dalokat fog dúdolni a zuhany alatt, és aki nem volt ott, az most biztosan irigykedik – joggal.
Ja igen, és miért szerettem volna egyszerre több helyen is jelen lenni? Platon Karataev, Crows, Analog Balaton, New West, Marco Bailey mind-mind fantasztikus élménnyel ajándékozták meg a közönséget…..