Több vállalkozással szemben is eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert az ásványvizes és üdítőitalos palackok címkéin feltüntetett és egyéb kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott, a termék környezeti hatásaira vonatkozó állításaikkal valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat – írja a Világgazdaság.
A versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti, hogy az érintett vállalkozások a jogsértéseket elkövették, az eljárások a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértések bizonyítására irányulnak – emelte ki a versenyhivatal.
A Gazdasági Versenyhivatal gyanúja szerint a Fonte Natura ásványvizek címkéin és kereskedelmi kommunikációjában megfogalmazott állításaival – a „100 százalék újrahasznosított PET-palackban”, „100 százalék rePET”, „100 százalék rePET palackból palack” szlogennel – megtévesztette a fogyasztókat.
A GVH vizsgálja a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. és a The Coca Cola Company vállalkozást is, mert gyanúja szerint a Naturaqua alatt forgalmazott ásványvizek és üdítőitalok címkéin és kereskedelmi kommunikációjuk során a „Hasznosíts újra, 100 százalékban újrahasznosítható PET palack vagyok”, „100 százalékban újrahasznosítható”, illetve a kereskedelmi kommunikáció képi megjelenítésével valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat.