Ezek egy része jogos igény volt, és például a biztonsági intézkedésekhez kapcsolódott, másokat pedig azért tartatott be mindenkivel, még a családtagjaival is, mert valamilyen hagyományhoz kötődtek.
Azonban mint mindenkinek, neki is megvoltak a maga kedvencei, bármiről is legyen szó, és különösen idősebb korában el is várta, hogy minden az ízléséhez igazodjon. Ez az öltözködését épp úgy érintette, mint az étkezését vagy éppen az utazási szokásait.
Egy nemrégiben nyilvánosságra került dokumentum és egy korábbi stewardess hagyatéka most azt is felfedte, hogy mit várt el a királynő, amikor repülőre ült.
Uralkodása alatt számos alkalommal kellett külföldre utaznia, így a királynő már nagyon korán megismerkedett a repüléssel. Ehhez a tevékenységhez azonban számos furcsa szokása kötődött, amelyek az évek során alakultak ki.
A British Airways egy korábbi stewardesse, Elizabeth Evans tulajdonában volt egy speciális kézikönyv, amelyet halála után egyik rokona nemrégiben aukcióra bocsátott. A dokumentum számos utasítást tartalmazott arra nézve, hogy a kiemelt utasokat hogyan kell kezelni a fedélzeten. Evans 28 éven át dolgozott a légitársaságánál, elsősorban a kiváltságos személyek által használt Concorde repülőgépeken teljesített szolgálatot, így az évtizedek alatt számos magas rangú személlyel is találkozott. Közéjük tartozott Erzsébet királynő és Fülöp herceg is.
Mint a kézikönyvből kiderül, a királynő szerette egy térképen követni a gép útvonalát, így valós időben kellett tájékoztatni arról, hogy éppen merre járnak. De más különleges igényei is voltak, például felszállás előtt szeretett meginni egy martinit, és egy bizonyos típusú mentát kért a felszálláskor – ez utóbbival bizonyára a légnyomás megváltozása által okozott kellemetlen tüneteket szerette volna enyhíteni.
A légitársaság a magasrangú személyeket a legmodernebb Concorde géppel szállította, ahol még saját részlegük is volt az utasoknak. A dokumentum szerint a királynő nem szerette, ha alvás közben megzavarták, és azt is elvárta, hogy mindig édességgel várják a fedélzeten.
A kézikönyvből még más érdekességek is kiderültek, a szakértők pedig úgy vélik, hogy mindezek az információk ma már a történelem egy kis darabját jelentik.