Felfejlődik a Budapest Central European Fashion Week

MH/ MTI
2024. augusztus 14. szerda. 19:59

Mint írják, a BCEFW SS25-ös szezonban a regionális együttműködések, és az új generáció tehetségeinek felkarolása mellett minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatosság kérdésköre.

A rendezvény honlapján ismertetett Conscious Fashion Initiative keretrendszer hat pillér mentén fogalmazza meg az MDDÜ fenntartható gyakorlatokkal kapcsolatos hitvallását, amellyel a BCEFW-n résztvevő lokális és regionális márkákat, illetve partnereket kívánja ösztönözni egy tudatosabb üzleti modell kialakítására.

A Conscious by BCEFW kategória születését a Conscious Fashion Initiative szempontrendszerének kidolgozása előzte meg. A kezdeményezésben hat, környezettudatos és etikus működésre és körkörös gazdasági modellre való átállásra összpontosító vezérelvet határoztak meg. Köztük van a sokszínűség és egyenlőség elve, az újrahasznosított anyaghasználatot támogató fenntartható tervezés elve, a biztonságos munkakörülményekre vonatkozó szekció, a fogyasztók bevonása, valamint az átláthatóság és az oktatás, amelyek a társadalmi, környezeti felelősségvállalás fontosságát emelik ki.

„A Magyar Divat & Design Ügynökségnél törekszünk arra, hogy az iparág szereplőivel közösen találjunk megoldásokat az Európai Unió Fenntarthatósági irányelveinek fokozatos beépítésére” – idézik a közleményben Jakab Zsófiát, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatóját.

Hozzátette: BCEFW Conscious Fashion Initiative keretrendszere és az új kategória lehetőséget biztosít arra, hogy erősítsék a szakmai párbeszédet a témában, egyúttal szeretnék elismerni és motiválni azokat a márkákat, amelyek már előrébb járnak a fenntarthatóbb üzleti gyakorlatok bevezetésében.

Kiemelte: a fenntarthatóbb életre való átállásban rengeteg lehetőség rejlik, amivel új munkahelyek és iparágak jöhetnek létre a jövőben.

„Mindezen törekvésünk hozzájárul ahhoz, hogy tovább erősítsük kreatívipari központi szerepünket a régióban” – emelte ki az MDDÜ vezérigazgatója.

A Conscious by BCEFW kategóriában olyan hazai és regionális márkák szerepelnek, amelyek üzleti gyakorlata megegyezik a szempontrendszerben ismertetett környezeti és etikai értékekkel.

A tervezők egy részletes kérdőív kitöltésével jelentkezhettek, amelyben az alternatív anyagmegoldásoktól kezdve a csomagoláson és tároláson át az ökotudatos működést igazoló tanúsítványokig terjedő, körforgásos gazdasággal kapcsolatos kérdésekre kellett szöveges választ adniuk.

A beérkezett jelentkezések alapján idén négy hazai és egy regionális tervezőt választottak a kategóriába: a Catwalk szekcióból a Nanushka és Borbala, a BCEFW Showcase kategóriából Marko Feher, valamint a prezentáló márkák sorából a Slangslang és a Printa kollekcióival találkozhat a közönség.

A BCEFW szakmai törekvéseit a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött együttműködés is erősíti, amelynek keretében egy MOHU által biztosított textilgyűjtő konténer is helyet kap a rendezvényen. Az akció célja felhívni a figyelmet az újrahasznosítás gyakorlatára, valamint fenntarthatóbb működésre és tudatos gondolkodásra ösztönözni az esemény látogatóit. A konténert bárki igénybe veheti a helyszínen a rendezvény alatt – a gyűjtőben elhelyezett ruhákat, lakossági textilhulladékokat újrahasznosítják.

Elolvasom a cikket