Az Alapítvány a Repülésbiztonságért azt állítja, hogy a 2019-ben Etiópiában lezuhant repülőgépnek számos problémája volt, és ezek olyan gyártási hibából eredeztethetőek, amelyek több mint ezer, jelenleg is közlekedő repülőgépre nézve szintén veszélyt jelenthetnek.
A szervezet közzétette az etiópiai balesetben érintett repülőgép állítólagos gyártási jegyzőkönyveit, amelyeket a Boeing alkalmazottai szivárogtattak ki. A dokumentumok tartalmazzák a gyártás során felmerült hibákat.
Az alapítvány szerint a dokumentumok által jelzett, nyilvánvaló problémák között szerepel bizonyos elektromos alkatrészek hiánya, a hiányzó és helytelenül beszerelt vezetékek, valamint az, hogy az alkalmazottakra rendkívüli nyomás nehezedik a hibás alkatrészek átdolgozása miatt.
Egy másik dokumentum állítólag egy ugyanezen repülőgépet érintő incidensről számol be három héttel azután, hogy a repülőgépet átadták a tulajdonosának, az Ethiopian Airlinesnak. Az alapítvány szerint az incidenst később a vezetékek időszakos meghibásodásának tulajdonították.
Az alapítvány azt állítja, hogy ezeket a dokumentumokat eltitkolták „a kormányzati hatóságok, a bűnüldöző szervek, a légitársaság ügyfelei, az áldozatok családjai és a nyilvánosság elől”.
Valamint azt sugallta, hogy ennek eredményeként a Boeing-gyárban a gyártási minőséggel kapcsolatos, rendszerszintű problémák fennmaradhattak.
Az etiópiai baleset hivatalos vizsgálata, amelyet az ország balesetvizsgáló hivatala végzett, alátámasztani látszik ezt a nézetet.
A vizsgálat szerint a gyártással kapcsolatos hibák voltak felelősek a szenzorok meghibásodásáért, amely végül a balesetet okozta. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal viszont azt állítja, hogy erre nincs bizonyíték.