Arról tájékoztatnak, hogy egyébként egy ilyen szokás indokolatlan és impulzív költekezéshez vezethet – írja a Sports.kz.
A vonatkozó kutatást a Mirror című brit magazin idézi. Azt írja: „Azok az emberek, akik csak egy csésze kávét ittak meg, mielőtt a boltba mentek, sok pénzt költöttek.”
Az említett alanyok a tudósok szerint ötven százalékkal több pénzt hagytak a boltban, mint amennyit terveztek.
Ezen túlmenően ismertté vált, hogy a kávézók az üzletekben leggyakrabban az úgynevezett „hedonista termékeket” választják. Ez olyan termékekre utal, amelyek örömet okoznak. Ide tartoznak az édességek is.
A kutatók megjegyezték: „Az ilyen cselekedet összefügg a kávé által kiváltott energetikai izgalommal.”
A brit tudósok emellett azt tanácsolták, hogy a pszichológiai egészség normális szinten tartása érdekében naponta legfeljebb két csésze kávét fogyasszanak.