Azahriah nevét pár éve még kevesen ismerték, de mára az egész ország hallott róla. A fiatal előadó dinamikus előadásmódjával, egyedi hangzásvilágával és a közönséggel kialakított közvetlen kapcsolatával hódította meg a hallgatóságot. Szövegei sokszor őszinték, olykor provokatívak, de mindig hitelesek, melyekkel a fiatal generáció könnyedén azonosulni tud.
Azahriah sikere nem véletlen. Az előadó rendkívül tehetséges dalszerzőként és előadóként, zenei pályafutását saját maga építette fel az online térben. Eredetisége, illetve az, ahogyan a modern zenei trendeket ötvözi a saját stílusával, különlegessé teszi őt a hazai zenei palettán. A közösségi médiában való aktív jelenléte és az ott kialakított szoros kapcsolat rajongótáborával tovább erősíti népszerűségét.
Azahriah nemcsak a rádiókban, hanem a streaming platformokon is óriási sikereket ért el, dalai milliós nézettségeket produkálnak. Azahriah különlegessége, véleményem szerint, több összetevőből áll, amelyek összessége teszi egyedi jelenséggé a magyar zenei színtéren.
Az egyik legfontosabb tényező a hitelesség, amely az előadó minden megnyilvánulásában jelen van – talán éppen ezt a hitelességet hiányoltan néhány magyar headliner előadásában. Azahriah zenéjében és szövegeiben egyaránt érezhető a személyes élményekből táplálkozó őszinteség, amely könnyen megtalálja az utat a fiatal közönség szívéhez. Nem fél tabukat dönteni, és olyan témákat érinteni, amelyek sok más előadó számára kényelmetlenek lehetnek.
A zenei stílusa is megkülönbözteti őt a többi előadótól. Azahriah mesterien ötvözi a modern pop, az R&B és az elektronikus zene elemeit, mindezt egy olyan atmoszférával fűszerezve, amely egyszerre tűnik frissnek és újszerűnek a hazai palettán. Ez az eklektikus stílus, amit a mainstream trendekkel való ügyes lavírozás kísér, teszi vonzóvá a zenéjét a különböző ízlésű hallgatók számára.
Azahriah egy másik erőssége a közösségi médiában való rendkívül aktív jelenlét. Nemcsak promóciós felületként használja a platformokat, hanem közvetlen kommunikációs eszközként is, amely révén személyes kapcsolatot tud kialakítani a rajongóival. Ez a közvetlenség és a rajongótábor iránti figyelem nagyban hozzájárult ahhoz, hogy Azahriah gyorsan a fiatalok egyik legnagyobb kedvencévé vált. A TikTok- és Instagram-generáció számára ő nem csak egy énekes, hanem egy olyan figura, akivel könnyedén tudnak azonosulni.
Nem elhanyagolható továbbá Azahriah zenéjének produkciós minősége sem. A modern hangzásvilág, a profi zenei háttér és az igényes videoklipek egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy ne csak Magyarországon, hanem külföldön is egyre nagyobb figyelmet kapjon. Az olyan dalai, mint a „MIND1”, a „Rampapapam”, a vagy a „Habibi” nemcsak itthon, hanem nemzetközi szinten is versenyképesek, ami előrevetíti a nemzetközi áttörés lehetőségét. Az angol nyelvű dalai is nagyon hitelesen szólnak, nagyon jó angol kiejtése is feltűnő a többi magyar előadóhoz képest.
Szerintem nem túlzás, ha azt mondom, hogy a szombati, egyébként teltházas koncert a SZIN történetének egyik legemlékezetesebb eseménye volt.
Azahriah energikus fellépése, a közönség felé áradó szenvedélye és az a könnyedség, amellyel több ezer embert hozott lázba, a fesztivál méltó lezárását jelentette. Azt láttam, hogy a közönség szívesen hallgatta volna őket tovább.
A SZIN 2024 szervezői nagyszerű érzékkel választották ki Azahriah-t záró fellépőnek, hiszen koncertje egy olyan utolsó nagy dobás volt, amely garantáltan emlékezetessé tette a résztvevők számára ezt az egyébként is kivételes fesztivált.
Azahriah tehát beváltotta a hozzá fűzött reményeket, szerintem meg is haladta azokat, újabb szintre emelve népszerűségét, és megerősítve helyét a magyar zenei élet élvonalában.
A SZIN 2024 ezen az estén nem csupán egy fesztivál volt, hanem egy korszakos élmény, amelyet Azahriah koncertje tett igazán felejthetetlenné.
Eddigi tapasztalataim szerint egy fesztivál hangulatát a fiatalok lelkesedése és a fellépők közvetlensége határozza meg. Nyilvánvaló volt Szegeden, hogy a közönség minden pillanatot kihasznált, hogy együtt ünnepeljen kedvenc zenekaraival. Az élmény nem csak a zenéről szólt, hanem arról is, hogy a résztvevők egy közösség részeként élhették át a koncerteket.
Amikor a magyar fesztiválok színterére gondolunk, elsőként két ikonikus esemény ugrik jut az eszünkbe: a budapesti Sziget Fesztivál és a Szegedi Ifjúsági Napok. Képzeljük el ezt a két rendezvényt, mint egy szupermarketet és egy kisboltot – mind kettőnek megvan a maga varázsa, de teljesen más élményt nyújtanak.
A Sziget több mint félmillió látogatót vonz minden évben, ami azt jelenti, hogy ha véletlenül eltűnünk a tömegben a barátaink elől, valószínűleg már csak jövőre találkozunk újra. A fesztiválon szinte minden zenei műfaj megtalálható, a poptól a rockig, az elektronikus zenétől a világzenéig. Ha a kedvenc zenekarunk valamiért nem játszik a Szigeten, akkor az már feloszlott, vagy csak a frontember maradt meg, aki a helyi falunapon is fellép. A közönség annyira nemzetközi, hogy egy nyelviskola is megirigyelné: találkozhatunk itt franciákkal, németekkel, hollandokkal, sőt még az eszkimók is eljönnek, hogy egy kicsit felmelegedjenek. A Sziget egy multikulturális olvasztótégely, ahol az emberek táncolnak, nevetnek, és néha talán teljesen értetlenül állnak egymás szokásai előtt.
Ezzel szemben a SZIN egy igazi hazai gyöngyszem.
Szegeden a Tisza-partján zajlik, és bár nem vetekedhet a Sziget méreteivel, mégis magával ragadó hangulata van. Olyan, mintha egy régi ismerőssel találkozna az ember: minden évben ugyanaz a mosolygós, kedves közönség fogad, és itt senki sem fog elveszni. A résztvevők nagyrészt magyarok, ami azt jelenti, hogy ha meghalljuk a tömegben az „Egészségedre!” felkiáltást, biztosak lehetünk benne, hogy egy ismerős arc felénk nyújt egy pálinkát. A zenei kínálat is ehhez idomul, kevesebb világsztár, de annál több hazai nagyágyú lép fel.
A rendezvény egy emlékezetes és élményekkel teli fesztiválként vonul be a hazai fesztiváltörténelembe. Több napon át kínált színvonalas zenei programokat, változatos kulturális eseményeket és felejthetetlen pillanatokat mindazok számára, akik részt vettek rajta.
A 2024-es SZIN több szempontból is kiemelkedő volt: a fesztivál szervezői nagy figyelmet fordítottak a programok sokszínűségére, amelyben a különböző zenei stílusok kedvelői egyaránt megtalálhatták a számukra vonzó előadásokat. Emellett a fenntarthatóság és a környezettudatosság jegyében számos olyan kezdeményezést is bevezettek, amelyek előrevetítik a fesztivál jövőbeli irányvonalát.
Véleményem szerint a SZIN sikere és a közönség lelkesedése egyértelműen igazolja, hogy a jövőben is létjogosultsága van.
A fesztivál hosszú évek óta Szeged és a hazai fesztiválkultúra egyik fontos pillére, amely évről évre megújul, és képes a folyamatos fejlődésre. A közönség visszajelzései, a teltházas koncertek és a pozitív hangulat mind azt jelzik, hogy a SZIN továbbra is jelentős szereplője lesz a magyar fesztiválok világának, amelyet a jövőben is érdemes követni és részt venni rajta.
És végül egy utolsó gondolattal szeretném befejezni a tudósítások sorát. Az utóbbi években egyre többen hangoztatják, hogy a nagy zenei fesztiválok aranykora véget ért, különösen a növekvő költségek és a csökkenő látogatószámok miatt. Ez a trend nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is megfigyelhető. A jegyárak jelentős emelkedése, az utazási költségek, valamint a fesztiválok területén tapasztalható drágulás miatt sok potenciális fesztiválozó számára egyre kevésbé megfizethető már ez a fajta szórakozás. Az infláció és a gazdasági bizonytalanság egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy a fesztiválok látogatói bázisa szűkül, mivel a szórakozásra fordítható keret sokak számára csökken. Emellett a fesztiválozók élménykeresése is változik: a fiatalabb generációk egyre inkább az egyedi, személyre szabott élményeket részesítik előnyben a tömegrendezvényekkel szemben, ami szintén kihívást jelent a nagy fesztiválok számára.
Mindezek ellenére azonban nem gondolom, hogy a nagy fesztiválok ideje teljesen lejárt volna. Ezek az események továbbra is komoly kulturális jelentőséggel bírnak, hiszen nem csupán koncertekről van szó, hanem közösségi élményről, amely összehozza a különböző hátterű embereket. Az olyan rendezvények, mint a Sziget vagy a SZIN, nemzetközi vonzerővel is rendelkeznek, és többet kínálnak, mint egy zenei rendezvény: kultúrák találkozási pontjai, ahol a látogatók új barátságokat köthetnek, inspirációkat szerezhetnek, és kiszakadhatnak a hétköznapokból.
Véleményem szerint a zenei fesztiválok jövője a rugalmasságon és az alkalmazkodóképességen múlik. A szervezőknek új megoldásokat kell találniuk a fenntarthatóságra, az elérhetőségre, és olyan programokat kell kínálniuk, amelyek valóban megérintik a közönséget. A kisebb, tematikus fesztiválok iránti kereslet is növekszik, amelyek személyesebb élményt nyújtanak, de a nagy fesztiváloknak is megvan a helyük, ha képesek reagálni a változó igényekre.